شناسهٔ خبر: 112505 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ورود مجلس استحکام برجام را بیشتر کرد

صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام در روز یکشنبه هفته آینده در مجلس اشاره و تصریح کرد: پیش نویسی که دریافت کرده ام بسیار با ارزش و عالی بود و این بررسی باعث شد تا استحکام برجام بیشتر شود.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر صالحی شب گذشته در مراسم تقدیر از استادان برتر دانشگاه ها که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در موسسه آموزش عالی خاتم برگزار شد، افزود: بسیاری از بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی ناراحت بودند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند بهتر است که برجام در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

رییس سازمان انرژی اتمی به قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام در روز یکشنبه هفته آینده در مجلس اشاره و تصریح کرد: پیش نویسی که دریافت کرده ام بسیار با ارزش و عالی بود و این بررسی باعث شد تا استحکام برجام بیشتر شود.

صالحی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: پیش نویس تهیه شده منصفانه و عادلانه است، به رغم اینکه تصور می شد نظرات در مجلس شورای اسلامی مخالف با برجام باشد و سمت و سوی پیش نویس به گونه ای دیگر باشد اما این گونه نشد.

وی در ادامه به وقوع انقلاب اسلامی ایران در ۳۶ سال پیش اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخ این گونه رقم خورد که ملت ایران ۳۶ سال پیش قیام و انقلابی را محقق کنند که جهان را تکان داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: این انقلاب به رغم فشارها و محدودیت ها توانست به اهداف خود برسد.

صالحی یادآور شد: البته انقلاب ایران می توانست بسیار بهتر هم باشد اما نواقصی در برخی از مدیریت ها که از بی تجربگی، قدرت طلبی یا سیاسی کاری ناشی بود این مشکلات را ایجاد کرد البته از آنجایی که هدف و مقصد روشن بود نظام در طول زمان خود را اصلاح کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به رغم جنگ هشت ساله، محدودیت ها و تحریم ها کشوری مقتدر و ارزشمند است و نمایندگان کشور در عرصه بین المللی در مقابل ۶ کشور که دارای ۹۵ درصد قدرت های نظامی و ۹۰ درصد قدرت اقتصادی جهان هستند توانستنداز عزت و سربلندی و همچنین منافع ملی کشور دفاع کنند.

وی با بیان این که اگر ما صاحب انقلاب نبودیم این گونه نمی شد، ادامه داد: ایران توانست عزتمندانه در عرصه های بین المللی حضور یابد و در طول سال های گذشته زنگار از اندیشه های نادرست بزداید و دین را احیا کند.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ملت ایران با انسجام تمامی مشکلات را به جان خرید ومصائب تحریم های فلج کننده را از بین ببرد، تحریم هایی که دلار هزار تومانی را به سه هزار تومان افزایش داد و در آن زمان بسیاری از تحلیل گران معتقد بودند که ملت در مقابل دولت خواهد ایستاد.

صالحی ادامه داد: در آن زمان با وجودی که سرمایه های مردم یک سوم شد اما به دلیل اینکه دولت برآمده از ملت بود در مقابل تحریم ایستادند.

وی با بیان این که ایران کشوری در حال توسعه است، اظهارداشت: با این وجود دارای چنان قدرت بالقوه ای هستیم که از نظر دینامیک و تعاملات بین المللی سیاسی در جایگاه کشور های توسعه یافته قرار داریم و اثر بخشی مناسبی در دنیا داشته و در منطقه بی رقیبیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۸ ۱۲:۰۶حسن 0 0

    آقای صالحی شما در متن برجام کاری کردید کارستان . چون نه نظام و نه مردم و نه انقلابیون دلسوز و نه نمایندگان دلسوز مجلس کاری از دستشان بر می آید. بنابر این فعلا همه چیز به نفع شماست. الله اعلم
                                

نظر شما