شناسهٔ خبر: 112483 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از شایعه تا واقعیت مصافحه روحانی و نماینده عربستان

روحانی بتازگی تصاویر و عکس‌نوشت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با نماینده عربستان در سازمان ملل مصافحه کرده است.

به گزارش «نماینده»، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

بتازگی تصاویر و عکس‌نوشت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل با نماینده عربستان مصافحه کرده است: «دولتمردان به عزا نشسته در سازمان ملل بخاطر کشتار زائران ایرانی و ابراز محبت و خاکساری به محضر نماینده عربستان سفاک جنایتکار».

 

**واقعیت**

اما واقعیت ماجرا چه بوده است؟ آیا فردی که در سازمان ملل مورد استقبال رئیس جمهور کشورمان قرار گرفته نماینده کشور عربستان بوده است؟

مصافحه روحانی و نماینده عربستان صحت ندارد و تصویر فوق مربوط است به دیدار رئیس جمهور و نماینده کشور کویت. تصاویری از دیدار رئیس جمهور کشورمان و نماینده کشور کویت در صحن سازمان ملل را مشاهده می‌کنید:

 

توجه نماینده کویت به محل استقرار هیئت ایرانی نیز مورد تأکید رسانه‌های عربی قرار گرفت:

 

 حسن روحانی از ۲ تا ۷ مهر با سفر به نیویورک محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر سخنرانی، با دبیر کل سازمان ملل و تعدادی از سران شرکت کننده در اجلاس ملاقات‌های دو جانبه داشته است.

نظر شما