شناسهٔ خبر: 112439 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آرزوی بزرگ کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یکی از بزرگترین آرزوهایم قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا بود چرا که این اولین دوره‌ای بود که این مسابقات زیر نظر AFC برگزار می‌شد.

به گزارش «نماینده» علی کفاشیان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد قهرمانی تیم فوتسال بانوان گفت: در اینچئون تیم فوتسال بانوان در حالی که می‌توانست قهرمان شود روی یک اتفاق به مقام دومی رسید اما خوشبختانه در این دوره آنها با لیاقت توانستند قهرمان آسیا شوند. به نظر من آسیا برای آنها کوچک است و می‌توانند در جهان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند. البته مسئولان برگزاری مسابقات شیفته بازی و تکنیک و تاکتیک بازیکنان ما شده بودند.   باید در نظر داشت با محدودیت‌هایی که برای بانوان در نظر گرفته شده آنها عنوان قابل توجهی کسب کردند و بار اضافی را به دوش کشیدند.

وی افزود: شک نکنید نسبت به امکانات و هزینه‌ای که به بانوان اختصاص داده شده آنها کار بزرگی انجام دادند. جا دارد از همگی آنها تشکر کنم و البته ماحصل کاری که در لیگ و در باشگاه‌ها انجام شد منجر به قهرمانی بانوان در آسیا شد.

کفاشیان در مورد پشتوانه‌سازی در فوتسال و فوتبال بانوان گفت: ما دنبال تشکیل تیم‌های رده جوانان و نوجوانان هستیم وشک نکنید در این امر در تمام استان‌ها استعدادیابی هم خواهیم کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد پاداش بانوان فوتسالی گفت: مجموعاً مسئولان برگزاری هزار دلار برای آنها پاداش در نظر گرفته بودند و ما هم مطمئناً در فدراسیون و وزارت ورزش پاداشی به آنها اختصاص خواهیم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود:‌ یکی از بزرگترین آرزوهای من قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا بود چرا که این اولین دوره بود که این مسابقات زیر نظر AFC برگزار می‌شد. امیدواریم در مسابقات جهانی گواتمالا این روند روبه‌رشد ادامه پیدا کند. جا دارد اینجا از خانم شجاعی که ۲ سال تلاش کرد تا قبول کنند که بانوان با حجاب در مسابقات شرکت کنند تشکر کنم. بانوان ایرانی الگوی مناسبی برای کشورهای مسلمان خواهند شد.

وی یکی از نکات جالب مسابقات را اینگونه عنوان کرد: چهره بازیکنان و داوران خیلی شبیه آقایان بود و عده‌ای از بازیکنان ما با داورانی که زن هم بودند دست نمی‌دادند چرا که فکر می‌کردند آنها مرد هستند،

کفاشیان در پایان خاطرنشان کرد: از کادر فنی که در بازی مقابل تایلند و ژاپن با شناسایی کامل حریف و اتخاذ سیستم مناسب موجبات غلبه بر این دو تیم را فرآهم آوردند تشکر کنم.

نظر شما