شناسهٔ خبر: 112367 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پورمحمدی: رمز عزت ما، دفاع ۸ ساله است

وزیر دادگستری گفت: امروز رمز عزت ما، دفاع ۸ ساله و رمز افتخار ما، مقاومت ملت ما و راه شکوه ما راه شهدای ماست.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: این روزها مصادف است با حادثه غم‌بار سرزمین وحی و درد بزرگی که زائران بیت الله حرام دچار شدند. برای این عزیزان عزت و افتخار و رستگاری و رحمت الهی است، ولی برای ملت ما و خانواده های آنان یک حادثه غمبار و دردناک است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر ادامه داد: حادثه غدیر، حادثه بزرگی است و عید اول مسلمین است. سرنوشت شومی که بر امت اسلامی جاری است به دلیل این است که ما غدیر را از دست دادیم.

پورمحمدی تصریح کرد: اگر امروز امت اسلامی دچار بحران های شدید اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی است، به دلیل این است که در پناه ولایت نیستند و سامانه زندگی امت اسلام بر منطق صحیح اسلامی استوار نیست.

وی با طرح این سئوال که آیا امروز مسلمین در دنیا عزیز هستند؟ گفت: امروز مسلمانان از بی پناهی و از جنگ و خونریزی به کفار و غیرمسلمانان پناهنده می شوند و از کشورهای اسلامی ما مانند فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و ... پناهنده شده و به اروپا و آمریکا می روند. آیا این عزت مومنین است؟

پورمحمدی با اشاره به حادثه غمبار مکه، گفت: حدود ۶ ساعت جنازه‌های متدینین که به زیارت خانه خدا آمدند را روی هم می ریزند و هیچ فریادرسی نیست که حتی به آنان آب بدهد و تعدادی از آنان به دلیل همین بی آبی جان باختند. متاسفانه در این حادثه حدود ۵ هزار نفر جان باختند.

وی تصریح کرد: تمام رسانه های غیر اسلامی در این زمینه برای ما شروع به نوحه سرایی می کنند و آنها بیشتر با ما ابراز درد دارند تا کشورهای اسلامی. آن کسی که مسئول حرم است و خود را خادم الحرمین می داند یک کلام ابراز همدردی نکرده است.

پورمحمدی یادآور شد: ما برای سرپرستی و پزشکی هیات اعزام می کنیم ولی آنها راه نمی دهند. آیا شما مبلغ این دین هستید؟ انسان معاصر حق دارد که نسبت به این دین تردید کند. مسلما دینی که از جایگاه اصلی خود فاصله بگیرد دچار سرنوشت شوم و ذلیل و خار می شود. متاسفانه این سرنوشت غمباری است که امروز ما دچار آن هستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: خدا را شاکریم که ما را از لطف خود بهره مند کرد و یک چشمه اش جاری شد و ملت ما گفتند که ما مسلمانیم و با دستورات اسلامی زندگی می کنیم و جنگ ۸ ساله تحمیلی را تحمل کردند.

پورمحمدی افزود: در این دنیای پر از فتنه همه به این موضوع قائل هستند که جمهوری اسلامی به عنوان مرکز امن است و علی رغم همه فتنه ها لنگر امنیت منطقه است.

وی افزود: زمانی که از جنگ یاد می کنیم آنچه که در ما یادآوری می شود عزت و غرور است. عکس جانبازان و شهدا را نصب می کنیم و به این موضوع هم افتخار می کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه امروز رمز عزت ما، دفاع ۸ ساله و رمز افتخار ما، مقاومت ملت ما و راه شکوه ما راه شهدای ماست، گفت: زمانی که دیروز سخنرانی رییس جمهور محترم را در سازمان ملل دیدم احساس عزت و غرور کردم. با این همه فشار و تحریم وقتی نماینده ملت ما در بزرگترین و عالی ترین مرجع رسمی جهانی با قدرت حرف می زند ما احساس غرور می کنیم.

پورمحمدی یادآور شد: ما آماده هستیم که به کشورهایی مانند افغانستان، سوریه و یمن و ... که مورد تجاوز دشمنان قرار می گیرند کمک کنیم.

وی افزود: آنچه که بر سرنوشت بشر حاکم شده، پیوند نامبارک و دهشتناکی است که بین زر و زور و تزویر وجود دارد و بر دنیا حاکم شده است. امروز رسالت جمهوری اسلامی بسیار سنگین است و بار سنگینی را بر دوش می کشد و آن این است که ما باید از فرهنگ انسانی در جهان دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: مسلمانان و همه انسان ها و اسلام بی پناه هستند و فریادرس می خواهند و باید به فریاد اسلام و حمایت از اسلام برسیم. این رسالت جمهوری اسلامی است. ما اکنون در سخت ترین شرایط اقتصادی هستیم ولی با صبوری و تحمل مردم و کمک حق تعالی کمترین عوارض اجتماعی را در رابطه با مشکلات اقتصادی داشته ایم.

نظر شما