شناسهٔ خبر: 112366 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ظریف به جای دست دادن باید به اوباما اخم می کرد

ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: در شرایطی که آقای اوباما در نطق خود ملت ایران را تحقیر کرد در این شرایط موضع وزیر خارجه به جای دست دادن و مصافحه باید موضع تنفر و اخم در قبال رئیس‌جمهور آمریکا می‌بود.

به گزارش «نماینده»، حمید رضا ترقی مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به دست دادن ظریف و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: اگر دیپلمات‌های ما نتوانند در شرایط خاص و در وقایع غیرمنتظره سیاسی تصمیم درستی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت کشور اتخاذ کنند، این نقص در روابط دیپلماتیک است.

ترقی ادامه داد: نباید همه چیز را به وزیر امور خارجه دیکته کرد که اشتباه نکند از این رو وقتی او می‌داند که این دیدار برخلاف عزت کشور است بر فرض قرار گرفتن در شرایط غیرمنتظره نیز وقتی با اوباما مواجه شد دلیلی نداشت با او دست بدهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادب را اتخاذ مواضع جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: بنابراین وی نباید تحت تاثیر شرایط قرار می‌گرفت و هم‌رنگ بقیه می‌شد.

وی با اشاره به نطق توهین‌آمیز اوباما علیه ملت ایران و متهم کردن جمهوری اسلامی به انواع توطئه‌ها  خاطرنشان کرد: این کار آقای ظریف دیپلماسی ذلت بود، آن هم در شرایطی که مردم صحبت‌های زورگویانه، قلدرمآبانه و ظالمانه اوباما و اتهامات او علیه ایران را دیدند.

ترقی در پایان افزود: در شرایطی که آقای اوباما در نطق خود ملت ایران را تحقیر کرد در این شرایط موضع وزیر خارجه به جای دست دادن و مصافحه باید موضع تنفر و اخم در قبال رئیس‌جمهور آمریکا می‌بود.

نظر شما