شناسهٔ خبر: 112268 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افشای آمار فاجعه‌بار؛۴۰درصد کودکان آمریکایی فقیرند

بررسی منابع مستقل نشان می دهد که ۴۰ درصد کودکان آمریکایی در فقر زندگی می کنند که دو برابر آمار ادعایی دولت آمریکا است.

به گزارش «نماینده»، وبسایت موسسه تحلیلی خبری گلوبال ریسرچ در مطلبی به نقل از (London Progressive Journal) با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم آمریکا و شرایط اکثریت مطلق (۹۹ درصدی) مردم این کشور در تحلیلی عنوان داشت که بیشتر از ۴۰ درصد از کودکان آمریکایی در فقر زندگی می کند.

مرکز سلامت عمومی دانشگاه کلمبیا آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۵ خود با اشاره به موضوع فوق که ۴۰ درصد کودکان زیر ۱۸ سال آمریکایی در عمل و به صورت رسمی در فقر به سر می برند تاکید می کند که دولت فدرال آمارهای خود از فقر را کمتر از نرخ واقعی آن گزارش می دهد. برای سال ۲۰۱۵ دولت این کشور خط فقر را برای یک خانواده ۴ نفره آمریکایی (دو کودک به همراه والدین)  درآمد سالیانه ۲۴ هزار دلار و کمتر از آن اعلام کرده است.
مرکز ملی فقر کودکان میلمن در دانشگاه کلمبیا اما با بررسی وضعیت اقتصادی و تحلیل های درآمدی این آمار رسمی را نادرست می داند و خط فقر در امریکا را ۲ برابر رقم اعلامی دولت و معادل ۴۸ هزار دلار ارزیابی می کند تا
خانواده بتواند مخارج پایه ای یک چهار نفره را پاسخگو باشد.  حال هر خانواده ای که نتواند نیازهای اساسی خود را برآورده سازد فقیر محسوب می شود و با توجه به ارقام واقعی اعلام شده به وسیله این دانشگاه خانواده های بسیار زیادی در آمریکا هستند که درآمد ۴۸ هزار دلاری ندارند و به همین دلیل در فقر زندگی می کنند.  برپایه ارزیابی این مقاله دولت آمریکا تلاش بسیاری دارد تا میان فقر خانواده ها و درآمد پایین تمایزی بیافریند اما این یک بازی با واژه ها است تا سطح واقعی محرومیت اقتصادی را پنهان سازد. با این کار واشنگتن حاضر شده است تا از ارایه امکانات و رفاه به میلیون ها کودک آمریکایی خودداری کند و جلوی اصلاحات اقتصادی و مالیات دهی واقعی یک درصد وال استریتی جامعه آمریکایی را بگیرد.  آمار و ارقام نشان می دهند که خانواده چهار نفره آمریکایی تا چه اندازه در مدیریت اقتصادی خود ناتوان هستند.

گلوبال ریسرچ می نویسد: بر اساس آمارها در این خانواده ها حدود ۳۰ میلیون کودک وجود دارد. کودکان زیر ۱۸ سالی که در این خانواده ها زندگی می کنند نیز به شدت  از این شرایط رنج می برند. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند کودکانی که در فقر زندگی می کنند به نسبت کودکانی که در خانواده های با شرایط اقتصادی مناسب و حتی متوسط هستند زمینه بیشتری گرفتار شدن به ناتوانی های ذهنی و جسمی دارند. بدین ترتیب این یک بحران ملی است که ۴۴ درصد از کودکان یک ملت نمی توانند نیازهای اساسی خود را برآورده سازند و در طول زندگی خود باید  آسیب هایی را برای دوران عمر خود به دوش بکشند و مقصر این امر سیاست های دولت خودشان است.
به نوشته این موسسه، رهبران منتخب آمریکا و همه سیاستگذاران این کشور به خوبی از این حقایق اطلاع دارند اما آگاهی عمومی در جامعه آمریکا بالا نیست و رسانه ها نیز برای انتقال اطلاعات درست تلاش نمی کنند. به عنوان
نمونه در یکی از آخرین مناظره های انتخاباتی برای تعیین نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا به هیچ عنوان به این نوع مسایل خفت بار اقتصادی اشاره ای نشد.  باتوجه به این مسایل شاهد آن هستیم که نژاد پرستی نهادینه شده ای وجود دارد که سیستم اقتصادی و سیاسی کنونی به آن دامن می زند و اقلیتی از مردم از آن سود می برند.

به نقل از «ساینس دیلی» بیشتر از ۶۰ درصد از کودکان خانواده های اسپانیایی، سیاهان و بومیان آمریکا به طور رسمی در فقر به سر می برند. این آمار نیز به وسیله نهادهای رسمی اعلام شده است که از هر ۱۰ کودک آمریکایی چهار نفر در خانواده های با درآمد پایین یا همان فقیر زندگی می کنند.  با اندکی تامل در این آمار و ارقام، اظهارات رنه سیمنوز مدیر مرکز ملی فقر کودکان قابل پذیرش خواهد بود که گفت: تعداد  بسیار بیشتری از کودکان
آمریکایی در خانواده هایی زندگی می کنند که امنیت اقتصادی ندارند و این تهدیدی جدی برای  آینده کشور ما است که به آن هیچ توجه درخوری نمی شود.

نظر شما