شناسهٔ خبر: 112254 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس مجلس شورای اسلامی:

سعودی‌ها آمار واقعی قربانیان فاجعه منا را مخفی کرده بودند

علی لاریجانی/431 علی لاریجانی با اشاره به مخفی کردن آمار واقعی قربانیان فاجعه منا از سوی دولت سعودی گفت: مکه و مدینه باید در زمین امن باشند.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز در مراسم یادواره شهدای ساوه در سخنانی با اشاره به اخباری که ارقام قربانیان فاجعه منا را بسیار بیش از آنچه تاکنون اعلام شده است می‌داند گفت: این اخبار حکایت از آن دارد که سعودی‌ها ارقام واقعی را مخفی کرده بودند.

وی با تاکید بر پافشاری جمهوری اسلامی ایران در بازگشت پیکر همه قربانیان حادثه منا تا آخرین نفر خاطرنشان کرد: این کمترین خواسته‌ای است که از یک دولت اسلامی است.

لاریجانی از ضرورت امن بودن مکه و مدینه سخن گفت و با ابراز شگفتی از چگونگی ناامنی برای زائران خدا در این سرزمین گفت: این برای ملت ما به ویژه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند یک امتحان الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را یکی از امتحانات الهی برای ملت ایران خواند و با اشاره به تقدیم ۲۵۰ هزار شهید در طول دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس موجب سرافرازی برای ملت ایران شد که خدمات بزرگی را برای ملت ایران در پی داشت.

وی با یادآوری مقاطع گذشته انقلاب اسلامی مانند زمانی که بنی‌صدر در سرمقاله‌های روزنامه انقلاب اسلامی آتش درگیری را با دیگر مسئولان روشن می‌کرد افزود: او یک عنادی با سران جمهوری اسلامی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان و شهدا بهای سنگینی هستند که ملت ایران پرداخته‌ است و اینکه امروز دشمنان می‌ترسند به ایران حمله کنند به خاطر این است که می‌دانند ملت ایران در برابر آنها مقاومت می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه این امتحانات یک ملت را آب‌دیده و پخته می‌کند گفت: ملت ایران تحول یافته است و البته در مسیر این تحول سختی کشیده است که نمونه آن ۱۲ سال سختی در موضوع هسته‌ای که البته ما در این مسیر ایستادگی کردیم.

نظر شما