شناسهٔ خبر: 112160 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قالیباف: بی‌عرضگی آل‌سعود در حادثه مِنا روشن است

قالیباف شهردار تهران گفت: بدون شک بی‌تدبیری، کوتاهی و بی‌عرضگی مجموعه آل‌سعود در حادثه مِنا روشن است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در همایش بزرگ بسیجیان شهرداری تهران که صبح امروز در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار داشت: باید قدر بسیج را که فرهنگ دفاع مقدس را تولید کرد و باعث تداوم این فرهنگ تا به امروز شد، بدانیم.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر یک وحدت مقدس از ملت ماست و تبلور عینی مشارکت بر اساس باورهای انقلاب، خدمت و پیشرفت برای این کشور است، ‌ افزود: اگر این چفیه را به گردن می‌اندازیم باید بدانیم مسئولیت‌مان سنگین‌تر می‌شود، همچنان که اگر لباس سپاه را می‌پوشیم یا اگر لباس پیامبر را به عنوان یک روحانی به تن می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه باورم این است که فرهنگ بسیج می‌تواند همه ما را به پیشرفت‌های مادی و معنوی برساند، تصریح کرد: نباید از حوادثی که امروز در منطقه و خاورمیانه رخ می‌دهد غافل شویم؛ نباید به این موضوعات بدون تحلیل نگاه کرد. البته غرض من این نیست که بخواهم قضاوتی درباره حادثه منا داشته باشم؛ بدون شک بی‌تدبیری، کوتاهی و بی‌عرضگی مجموعه آل‌سعود در این حادثه روشن و مشخص است.

قالیباف ادامه داد: ولی نوع رفتاری که با مجروحان این حادثه شد، کمکی که طی چندین ساعت از آنها دریغ شد و نوع رفتار آنها از آغاز حادثه تاکنون حاکی از کینه و عداوتی است که آنها با اسلام ناب دارند. حتماً یک رابطه، اندیشه‌ و یک رویکرد سیاسی بین بمباران‌هایی که در یمن و صنعا اتفاق می‌افتد با همان تفکری که در سوریه جنایت و در لبنان خیانت می‌کند، به ملت مظلوم بحرین ظلم می‌کند، وجود دارد.

وی ادامه داد: در این روزها و سال‌ها و بیش از نیم قرن گذشته اسلام ناب و اسلام آمریکایی در میدان مبارزه مقابل هم هستند و بسیجی‌ها باید به این موضوعات نگاه کرده و آنها را تحلیل کنند.

شهردار تهران عنوان کرد: یادمان نرود که منشاء همه این حوادث، کسی که آنها را طراحی و اجرا می‌کند  آمریکایی‌ها به عنوان دشمن اول ما هستند. آنها آنقدر پررو هستند که از کل عمر تمدشان ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال بیشتر نمی‌گذرد اما هر کجا که نگاه کنید آثار جنایت، خونریزی و بردن منافع ملت‌ها را مشاهده می‌کنید.

قالیباف ادامه داد: امروز هم در خاورمیانه به عنوان دفاع از دموکراسی از کشورهایی حمایت می‌کنند که بویی از دموکراسی نبرده‌اند. آنقدر پررو هستند که هم از این حکومت‌ها دفاع می‌کنند و هم از کسانی که جیره به مزد و مسلح هستند. ما با چنین تفکری، با صهیونیست‌ها طرف هستیم. بنابراین شما نیز باید این را در این چارچوب تحلیل کنید.

وی با بیان اینکه در بسیج و فرهنگ بسیج مستضعفان قلب و‌ آگاهی ابزار ما برای هر کاری است، اظهار داشت: با این دو ابزار است که بر همه چیز فایق می‌آییم و حقیقت بسیج و تفکر جهادی نیز همین است. اگر می‌گوییم بسیج با دست خالی و همت عالی هر گرهی را باز می‌کند به خاطر همین ابزار است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یادمان نرود اگر عزت آن روزها پشت خاکریز از جنس جنگ در میدان دفاع مقدس بود امروز هم جهاد ما و تلاش‌مان عزت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، حل مشکلات و خدمت به مردم است. امروز ده‌ها دلیل منطقی وجود دارد که ما بیان کنیم تا کاری انجام ندهیم و در واقع خودمان را به دردسر نیندازیم ولی بر اساس آن باور قلبی و آگاهی تنها یک دلیل کافی وجود دارد که کار انجام دهیم و آن خدمت به مردم برای عزت جمهوری اسلامی است و اینکه بدانیم خدا ما را می‌بیند.

نظر شما