شناسهٔ خبر: 112129 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فرهنگ نیوز

كوچك‌ترين «ژنرال تخريب» دنيا +عکس

عزیزالهی «مهرداد عزيز اللهي» هم يكي از همان دانش آموزاني است كه هرجور بود خودش را به ميدان‌هاي نبرد كشاند و هرچند تحصيلاتش در سطح راهنمايي بود اما در دانشگاه جبهه تا حدي پخته شد كه او را «سردار كوچك» خطاب مي‌كردند.

به گزارش «نماینده»، صبح اول مهرماه با به صدا در آمدن زنگ مدارس، مردم براي آغاز مهري جديد به پا خاستند و اين در حالي است كه سي و چند سال پيش، تنها صدايي كه مردم براي نشنيدن آن دعا مي‌كردند، آژير خطر بمباران بود.

صدايي كه خبر از جنگ داشت و مهر سال ۵۹ را جوری ديگر به تصوير كشيد.

دفاع مقدس سر آغاز شروع جديدي در زندگي مردم بود، مردمي كه از ريز و درشت آنها براي دفاع از خاك نداي «انا الحق» سر دادند و لبيك گويان به خط مقدم شتافتند.

به همين خاطر در آن زمان بسياري از دانش آموزان، مدارس را به شوق حضور در جبهه رها كردند و سراسيمه، به لطف كلك‌هايي كه از روي بچگي مي‌زدند، خودشان را در بين رزمندگان جا مي‌كردند.

«مهرداد عزيز اللهي» هم يكي از همان دانش آموزاني است كه هرجور بود خودش را به ميدان‌هاي نبرد كشاند و هرچند تحصيلاتش در سطح راهنمايي بود اما در دانشگاه جبهه تا حدي پخته شد كه او را «سردار كوچك» خطاب مي‌كردند.

شهيد مهرداد عزيز اللهي متولد مهر ماه سال ۱۳۴۶ در شهر اصفهان است و تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف ناپذیر به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد.

شهید «مهرداد عزیز اللهی» در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.

 

نظر شما