شناسهٔ خبر: 112059 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عمان طالب سدسازان ایرانی شد

سد43 وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان گفت: تجربیات شرکت های ایرانی در طرح های آبی می تواند برای عمان مفید باشد.

به گزارش «نماینده»، «احمدبن محمد الشحی» وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان اظهار داشت:‌ در سفر اخیر خود به ایران از نمونه هایی از طرح های سدسازی و آب و فاضلاب ایران بازدید کردم.

وی افزود: این طرح ها مطابق تکنولوژی های روز جهان ساخته شده بود و حتی در بخش هایی از آن، ایده ها و ابداعات جالب توجهی از سوی مهندسان ایرانی برای هماهنگی طرح با موقعیت اجرای آن دیده می شد.

وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان تصریح کرد: پیش از سفر به ایران گزارش هایی در خصوص طرح های موفق اجرا شده در ایران در بحث مدیریت منابع آب این کشور به دستم رسیده بود و همین مسئله مرا تشویق کرد به ایران سفر کنم و از نزدیک با این توانمندی ها آشنا شوم؛ اما پس از سفر و بازدید از برخی طرح های اجرا شده، بیش از پیش مایل به استفاده از توانمندی موجود در شرکت های ایرانی شدم و اکنون درصدد استفاده از توانمندی مهندسان سدساز ایرانی هستیم.

این مقام مسئول در دولت عمان اذعان داشت: کشور پهناور ایران و کشور پادشاهی عمان با وجود دارا بودن ساحل و دسترسی به آبهای آزاد، در منطقه ای خشک واقع شده اند که در مقایسه با دیگر نقاط جهان از بارش های کمتری برخوردارند و تشابهات زیادی از نظر درگیری با تغییرات اقلیمی دارند؛ از اینرو تجربیات شرکت های ایرانی در طرح های آبی می تواند برای عمان مفید باشد.

به گزارش تسنیم، رییس منطقه اقتصادی دُقم عمان، صبح فردا (دوشنبه ششم مهرماه) به همراه هیاتی ۱۶ نفره از سازمان منطقه ویژه اقتصادی، سازمان سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات، شرکت نفت، وزارت کشاورزی و شیلات و همچنین فعالانی از حوزه گردشگری و حمل و نقل این کشور به ایران می آید تا در خصوص زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی با ایران مذاکره کنند.

نظر شما