شناسهٔ خبر: 111907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

رشته های تحصیلی تناسبی با نیاز بازار کار ندارد

رجب رحمانی43 نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای نسبت به عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» رضا رحمانی در مراسم آغاز سالتحصیلی جدید که در دبیرستان فاطمیه تبریز برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ متاسفانه به دلیل توسعه ناهمگون رشته های تحصیلی دانشگاهی در سال های گذشته و عدم توجه به نیاز بازار کار شاهد بیکاری پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور هستیم که هزینه های زیادی برای تحصیل آن ها شده است.
وی در آغاز سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس،‌افزود:‌ اگر دوران دفاع مقدس و خون شهدا نبود امنیت و اقتدار امروز را هم نداشتیم.
رحمانی ادامه داد:‌ دفاع مقدس تنها جنگ ۲۰۰ سال گذشته کشورمان بود که یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم و باید به رزمندگانی که در جنگ نابرابر رشادت از خود نشان دادند افتخار کنیم.
نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو اضافه کرد: تقارن اول مهر و هفته دفاع مقدس نیز خالی از لطف نیست و پیام این تقارن درس گرفتن دانش آموزان و محصلان و جوانان از دوران دفاع مقدس و روحیه آن می باشد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اقتدار جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای را نیز بر پایه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ‌اینکه یک طرف میز تمام قدرت های دنیا و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته محصول اقتداری می باشد که از دفاع مقدس و خون شهدا و رشادت های رزمندگان به دست آمده است.
رحمانی تاکید کرد:‌ باید فرهنگ و روحیه دوران جنگ تحمیلی را به عرصه های مختلف از جمله اقتصاد منتقل کنیم تا در این زمینه های نیز موفقیت به دست آوریم.
وی با بیان اینکه آینده جوانان و اشتغال آن ها برای ما باید مهم باشد افزود: ۱۳ میلیون دانش آموز و میلیون ها جوان و فارغ التحصیل دانشگاهی جزو منابع انسانی و ظرفیت کشور هستند که می توان با تکیه بر آن ها به ثروت رسید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد:‌ درکنار مسایل روزمره از جمله مسایل اجتماعی و فرهنگی،‌ بیشترین پیگیری را در مسایل اقتصادی داشته ام و اولویت اصلی را نیز بر آینده جوانان و اشتغال آن ها گذاشته ام.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتغال جوانان دغدغه اصلی ماست و لازمه رفع این مشکل برنامه ریزی و تلاش برای ایجاد سرمایه گذاری در جامعه است. باید با الهام گیری از روحیه دفاع مقدس وارد کارزار اقتصادی شده و بستر را برای جذب سرمایه گذاری های مختلف آماده کنیم که در این راه محصلان به عنوان آینده سازان کشور نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
وی در پایان سخنان خود، گفت: همه ما مدیون معلمان خود هستیم که ادای احترام خود را نیز به همه فرهنگیان و معلمان جامعه می رسانیم.
رحمانی پس از به صدا درآوردن زنگ مدرسه فاطمیه به مدرسه مرحوم یوشانی رفته و از این مدرسه بازدید کرده و سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان آن تبریک گفت.

برچسب‌ها:

نظر شما