شناسهٔ خبر: 111899 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آمارها تعداد قربانیان ایرانی حادثه منا به ۱۴۴ نفر رسید

حادثه منا 43 معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: آخرین آمار مربوط به حادثه‌دیدگان ایرانی منا ۱۴۴ کشته، ۳۲۳ مفقود و ۸۵ مجروح است.

به گزارش «نماینده»، حمید محمدی معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت  با اشاره به آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان ایرانی حادثه منا اظهارکرد: بر اساس آخرین آمارها تعداد قربانیان ایرانی این حادثه به ۱۴۴ نفر افزایش یافت. ضمن این که همچنان ۳۲۳ نفر از زائرین مفقود و ۸۵ حاجی دیگر در بیمارستان‌های سعودی و ایرانی بستری هستند.

وی افزود: از همان لحظات اولیه حادثه ۶ کمیته برای رسیدگی به وضع حجاج ایرانی تشکیل شد که مهم‌ترین کمیته، کمیته جستجوی مفقودین در قالب ۱۰ تیم بود که به شهرهای مختلف از جمله طائف و جده اعزام شدند و اتاق به اتاق و تخت به تخت بیمارستان‌ها را برای مجروحین ایرانی جستجو کردند.

محمدی ادامه داد: تیم دوم کمیته مربوط به شناسایی و انتقال اجساد، کمیته سوم، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته چهارم کمیته آمار و اطلاعات، کمیته پنجم تیم حقوقی و کمیته ششم تیم تحقیق و بررسی است که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کمیته جستجوی مفقودین تاکنون یک دور تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را جستجو کرده‌اند و همچنان در حال بررسی مکان‌هایی است که احتمال می‌رود مجروحین ایرانی در آنجا حضور داشته باشند.

 

نظر شما