شناسهٔ خبر: 111844 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خبر ورزشی

آماده‌ترین بازیکن بزرگی که کی‌روش دعوتش نکرد!

کی روش 43 اسامی ملی‌پوشان اعلام شد و به رسم همیشگی بدیهی است که شایعات و موارد زیادی هم پیرامون آن مطرح شود.

به گزارش «نماینده»، هر مربي فهرست مدعوين به تيم ملي را بدهد كلي حرف و حديث در موردش شكل مي‌گيرد و كارلوس كروش هم از اين قاعده مستثني نيست بنابراين در مورد ليست مدعوين او هم طي روزهاي آتي قطعاً بحث‌‌هاي زيادي مطرح و انتقاداتي هم خواهد شد. داستان دعوت از سوشا مكاني را اگر كنار بگذاريم (كه البته در نوع خودش مسئله بسيار عجيبي محسوب مي‌شود) دعوت از ۳ بازيكن استقلال به جمع ملي‌پوشان هم در نوع خودش نكته مهمي است. سهميه صدرنشين ليگ از پرسپوليس كه فاصله زيادي با هم در جدول دارند، كمتر است! اتفاقي كه البته مي‌توان آن را با اين ديدگاه توجيه كرد كه بعضي اوقات كروش براساس تاكتيكي كه مدنظرش است نفرات را دعوت مي‌كند و به همين خاطر نگاهش با نظر گروهي از كارشناسان متفاوت مي‌شود.

 

سنتي‌ها


در ميان مدعوين استقلالي، اميد ابراهيمي و خسرو حيدري را بايد دعوت‌شدگاني سنتي تلقي كرد چون معمولاً در ليست نفرات مدنظر كارلوس كروش قرار داشته و سرمربي تيم ملي اعتقاد ويژه‌اي به آنها دارد. از اين دو نفر كه بگذريم، ميثم مجيدي هم دعوت شده است؛ بازيكني كه انصافاً از وقتي به استقلال تهران پيوسته، سير صعودي مطلوبي داشته و دعوتش نمي‌تواند مسئله عجيبي تلقي شود حتي اگر مجيدي براي مسابقه با عمان خط بخورد، بازهم مي‌تواند اميدوار باشد كه در پازل تاكتيكي كروش براي آينده نقشي مدنظر قرار خواهد داشت.

 

غايب بزرگ


اما بدون هيچ شك و ترديدي، بزرگ‌ترين استقلالي غايب اين اردو، سجاد شهباززاده است؛ مهاجمي كه در اين فصل آمار فوق‌العاده‌اي داشته و حتي مصدوميت هم باعث نشده كه ماشين گلزني‌اش خاموش شود. دعوت نكردن شهباززاده علامت سؤال بزرگي است كه در رابطه با ليست اخير كروش مطرح شده است. نكته اينكه سجاد تا آستانه جام ملت‌هاي آسيا در اردوي تيم ملي بود و فرد ناشناخته‌اي براي كروش محسوب نمي‌شود. البته شايد سرمربي تيم ملي مي‌خواهد اجازه بدهد شهباززاده همچنان در استقلال تمرين كرده و در اردوي بعدي با آمادگي بيشتري ملي‌پوش شود.


تداوم سكوت؟

 

در اين ميان موضع‌گيري پرويز مظلومي هم مي‌تواند جالب باشد. سرمربي استقلال از وقتي كه به اين تيم برگشته، كمتر عليه كروش مصاحبه مي‌كند (در واقع به نوعي اصلاً عليه او حرف نمي‌زند) و اين مسئله مي‌تواند سياستي باشد كه از سوي مديريت باشگاه ديكته شده است. قطعاً مظلومي از سجاد حمايت مي‌كند اما بايد ببينيم حمايت او به قيمت شكسته شدن طلسم سكوتش برابر كروش تمام مي‌شود يا نه؟

نظر شما