شناسهٔ خبر: 111803 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سبحانی‌نیا در واکنش به آمار بالای جانباختگان نیشابور:

ستاد رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدیده تشکیل شد/ حقوق قربانیان منا از مجامع بین‌المللی پیگیری خواهد شد

سبحانی نیا43 نماینده نیشابور گفت: ستادهایی به منظور سرکشی و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدیده در این شهرستان تشکیل شده است.

به گزارش «نماینده» "حسین سبحانی‌نیا" نماینده نیشابور ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مفقودان و جانباختگان این حادثه ظاهراً متعلق به شهرستان نیشابور است، اظهار کرد: مدیریت ضعیف و نادرست عربستان سعودی موجب وقوع چنین فاجعه تاسف‌باری در منا شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیگیری‌هایی از طریق وزارت امور خارجه به منظور انتقال پیکرهای جانباختگان و مجروحان فاجعه منا در حال انجام است.

وی ادامه داد: از طریق وزارت امور خارجه و مجامع بین‌المللی به منظور احقاق حقوق آسیب‌دیدگان فاجعه منا که به دلیل سهل‌انگاری، ضعف مدیریتی و برخورد نامناسب عربستان سعودی در اداره حرمین‌الشریفین رخ داده را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکنون ستادهای استانی به منظور سرکشی و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدیده در این شهرستان تشکیل شده است.
 
شایان ذکر است؛ "غلام‌حسین مظفری" فرماندار شهرستان نیشابور نیز اعلام کرده بیشترین تعداد مفقودان و جانباختگان حادثه منا که تاکنون اعلام شده‌اند متعلق به شهرستان نیشابور است؛ به همین دلیل جلسه و ستادی جهت بررسی نحوه مدیریت ابعاد این حادثه در شهرستان شکل گرفته است.

وی همچنین بیان کرد: آمار جانباختگان در نیشابور تاکنون ۱۷ نفر هستند و البته تا این لحظه آمار دقیق مفقودان و مجروحان به تفکیک در دست نیست و از سه کاروانی که شهرستان نیشابور داشت، دو کاروان در مسیر حادثه قرار گرفته بودند که این کاروان‌ها، کاروان آقایان یگانه و شورگشتی بود و به همین دلیل شمار زیادی از همشهریان نیشابوری جزو جانباختگان و مفقودان حادثه بودند.

نظر شما