شناسهٔ خبر: 111777 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حیدرپور و محسنی‌ثانی برای بررسی حادثه منا به عربستان سفر می‌کنند

مهرداد بذرپاش43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ۲ تن از اعضای کمیسیون برای بررسی حادثه منا به عربستان سفر می‌کنند.

به گزارش «نماینده» عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برنامه این کمیسیون در پی فاجعه مصیبت‌بار رمی جمرات خبر داد و اظهار داشت: هیات دولت جهت رسیدگی به بررسی این فاجعه تصمیم دارد تیمی به ریاست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد به عربستان اعزام کند.

وی با اعلام این خبر افزود: در این سفر ۲ تن از نمایندگان خانه ملت نیز حضور دارند که بنده و محمدرضا محسنی‌ثانی عضو کمیسیون از اعزام‌شدگان این تیم هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص زمان اعزام این سفر تصریح کرد: هنوز زمان اعزام مشخص نشده است چراکه موضوع ویزا از سوی سفارت عربستان تاکنون حل نشده و در اولین فرصت که عربستان این موضوع را حل کند تیم اعزام خواهد شد.

حیدرپور به دیگر اعضای این تیم اشاره کرد و گفت: به همراه آقای جنتی رئیس هلال‌احمر کشور نیز به این سفر اعزام می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: رسیدگی به حادثه منا در دستور کار این کمیسیون است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کند و به شکل کارشناسی یک کار دقیق و اظهارنظر در راستای حقوق جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده و در جهت احقاق حقوق حجاج جان‌باخته به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند.

نظر شما