شناسهٔ خبر: 111747 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جماران

دلایل دغدغه های فرهنگی خبرگان از زبان آیت الله هاشمی شاهرودی

هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید اعضای مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی در آخرین اجلاسیه خود، عنوان کرد: همیشه در کشور روی موضوعات و مسائل فرهنگی تأکید می شده و این دفعه نیز تأکید شده است. امروز نیز همان تأکیدات سابق، حساسیت ها و دغدغه های همیشگی وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، در مورد قانون امر به معروف و نهی از منکر و حکم اخیر شورای عالی حل اختلاف قوا در این خصوص، اظهار کرد: اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود که ما دارای فرهنگ متعالی اسلامی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که امروز در عرصه فرهنگی کشور چه اتفاقی افتاده که حساسیت مقام معظم رهبری، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان را به دنبال داشته است؟ افزود: مسائل فرهنگی کشور همیشه مورد توجه مقام معظم رهبری، خبرگان و مسئولان بوده و الآن هم همین طور است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چون بالأخره انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است. مبنای آن فرهنگ، اخلاق اسلامی، اعتقادات، رفتار و سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به تاکید اعضای مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی در آخرین اجلاسیه خود، عنوان کرد: همیشه در کشور روی موضوعات و مسائل فرهنگی تأکید می شده و این دفعه نیز تأکید شده است. امروز نیز همان تأکیدات سابق، حساسیت ها و دغدغه های همیشگی وجود دارد.

آیت الله هاشمی شاهرودی درباره برنامه های کشور برای توجه بیشتر بر موضوعات فرهنگی که باید مورد تاکید بیشتری قرار گیرد، گفت: برنامه هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد پیوست های فرهنگی مطرح و قانون شده است، اگر آنها درست و دقیق اجرا شود، خیلی از مشکلات فرهنگی کشور حل خواهد شد.

رئیس شورای عالی حل اختلاف قوا همچنین یادآور شد: علاوه بر این برنامه های فرهنگی که از آن یاد شد، اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر با سبک خوبی که در شورای نگهبان تصویب شد، اجرا شود باعث خواهد شد که ما دارای فرهنگ متعالی اسلامی باشیم.

نظر شما