شناسهٔ خبر: 111620 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

/فاجعه منا/

هیاتی از وزارت خارجه و هلال احمر عازم عربستان می‌شود

قشقاوی// معاون کنسولی وزیر امور خارجه از عزیمت تیم ویژه ایران متشکل از مدیران منطقه ای،‌ کنسولی، هلال احمر و رسانه ای به عربستان به محض دریافت ویزا خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حسن قشقاوی با حضور در استودیوی خبر ۱۴ اعلام کرد: حسب نظر وزیر امور خارجه و کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی که صبح امروز جلسه ای درباره فاجعه منا داشت این سفر صورت می گیرد.

وی هدف از این سفر را کمک به تقویت روحیه مدیریت میدانی جمهوری اسلامی ایران در عربستان اعلام کرد و افزود: همچنین سه موضوع اصلی یعنی تعیین تکلیف مفقودین، انتقال جان باختگان و رسیدگی به وضعیت مصدومین و نیز بررسی علت اصلی حادثه، اهتمام جدی ما در سفر به عربستان خواهد بود.

تشکیل کمیته ویژه در وزارت امور خارجه ایران

قشقاوی در پاسخ به این سؤال که وزارت امور خارجه تاکنون چه اقدامی انجام داده است گفت: کمیته ویژه ای در وزارت امور خارجه تشکیل شده و رسیدگی هایی در این زمینه انجام داده است و شورای عالی امنیت ملی نیز صبح امروز جلسه داشت و دولت نیز بعد از ظهر جلسه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در خود منا دوستان کارها را تا جایی که مقدور بوده است بطور اقدام عاجل در جهت شناسایی مفقودین و ساماندهی امور انجام داده اند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه همچنین در خصوص آمار مفقودین گفت: ما با توجه به وظیفه ذاتی ای که در تهران داریم در ارتباط مستقیم با مسئولین میدانی قرار داریم و به طور طبیعی آماری دریافت می کنیم اما بهتر است تا روشن شدن نهایی موضوع صبر کنیم.

نظر شما