شناسهٔ خبر: 111601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

تنها راه پایان جنگ در سوریه حمایت از اسد است

پوتین رئیس جمهور روسیه معتقد است: تنها راه پایان دادن به جنگ در سوریه حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور در برابر تروریسم است.

به گزارش «نماینده»، اظهارات جدید پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا کمی پیش از حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل (روز دوشنبه) و دیدارش با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نیویورک عنوان شد.

واشنگتن از دو هفته پیش نگران مقاصد نظامی مسکو در منطقه است.

به گفته واشنگتن، نیروهای روسی در حال ایجاد یک پایگاه هوایی پیشرفته در استان لاذقیه سوریه که مقر هواداران  بشار اسد است، هستند.

به گفته منابع آمریکایی، دست‌کم ۲۸ جنگنده روسی در آنجا مستقر شده‌اند.

روس‌ها در سوریه تاکنون فقط یک پایگاه دریایی در طرطوس داشتند.

پوتین در پاسخ به پرسش مجری برنامه ۶۰ دقیقه سی بی اس مبنی بر اینکه آیا این افزایش قدرت نظامی با هدف «نجات» بشار اسد صورت گرفته است، گفت: «خب، حق با شماست».

پوتین افزود: «من عمیقا معتقدم که هر اقدامی که در جهت دیگری صورت بگیرد - که هدفش نابودی دولت قانونی سوریه باشد- اوضاعی را به وجود خواهد آورد که ما در دیگر کشورهای منطقه یا دیگر مناطق به عنوان مثال در لیبی شاهدش بودیم. در لیبی مشاهده کردیم که همه نهادهای دولتی از هم پاشید».

رئیس جمهور روسیه افزود: «در عراق نیز شاهد وضعیتی مشابه بودیم».

وی تأکید کرد: «راه حل دیگری برای بحران سوریه به غیر از تقویت ساختارهای دولتی و کمک به آنها در مبارزه با تروریسم (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) وجود ندارد».

آمریکا که از یک سال پیش فرماندهی ائتلافی نظامی بر ضد داعش را برعهده گرفته است، برعکس روسیه مدعی است رژیم دمشق مانند «آهنربا» تروریست‌ها را به طرف سوریه جذب کرده و باعث تکثیر تروریست‌ها در این کشور شده است و بشار اسد باید از هر گونه راه‌حل سیاسی در سوریه کنار گذاشته شود.

نظر شما