شناسهٔ خبر: 111540 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس سازمان حج و زیارت:

جنازه‌های زیادی روی زمین مانده است/ ۴۷ جان باخته ایرانی هستند

منا/ رئیس سازمان حج و زیارت با انتقاد از کارگزاران عربستانی گفت: با وجود اینکه حدود هشت ساعت از بروز حادثه می‌گذرد، هنوز جنازه‌های بسیاری روی زمین مانده است.

به گزارش «نماینده» سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در تشریح آخرین اخبار از حادثه مکه گفت: متاسفانه بعد از گذشت حدود ۸ ساعت از این حادثه هنوز جنازه های زیادی روی زمین مانده است و این بی تدبیری مسئولان عربستانی را نشان می دهد.

وی افزود: بیمارستان ها مملو از مجروحان این حادثه است و همچنان مجروحان به بیمارستان‌ها اضافه می شوند. تعداد کشته شدگان این حادثه نیز به بیش از هزار نفر افزایش یافته است.

اوحدی با اشاره به فعالیت گروه های پزشکی ایرانی برای انتقال مجروحان تصریح کرد: حدود ۲۰۰ نفر از عوامل امداد و بهداشت کشورمان در محل حادثه حضور دارند، اما متاسفانه به دلیل انبوه جمعیت در جمرات تردد آمبولانس به سختی صورت می گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین اخبار کشته و مجروح شدگان ایرانی اظهار کرد: تاکنون ۴۷ فوتی ایرانی شناسایی شده اند و ۶۰ مجروح داریم که حال عمومی شان خوب است.

وی تاکید کرد: عوامل ما در بیمارستان های مختلف نظارت های لازم را دارند تا مجروحان را به بیمارستان های ایرانی در منا و مکه منتقل کنیم.

اوحدی درباره وضعیت مجروحان توضیح داد: در حال حاضر وضعیت مجروحان قابل کنترل است، اما نگرانی ما از جنازه های بسیاری است که روی زمین مانده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: متاسفانه این حادثه بسیار تاسف‌بار بود و ما به جای اینکه در روز عید قربان به همه تبریک بگوییم، به قربانیان و زائران سراسر دنیا که قربانی بی‌تدبیری کارگزاران حج شدند، تسلیت می گوییم.

گفتنی است، این حادثه در مسیر رمی جمرات در دو نقطه به دلیل ازدحام شدید به زائران و بی‌تدبیری کارگزاران عربستانی رخ داده است.

نظر شما