شناسهٔ خبر: 111392 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: امپراتوری دروغ

دستپاچگی سروریس‌های جاسوسی غربی از لو رفتن عواملشان در ایران

جاسوسی دستپاچگی این رسانه‌ها نشان از ترس و دلهره آنان از لو رفتن عوامل خود در داخل ایران دارد، چه بسا که شبکه‌های جاسوسی مانند بی‌بی‌سی و روزآنلاین در سال‌های گذشته تجربه دستگیری عوامل وابسته به خود را در داخل ایران داشته‌اند،

به گزارش «نماینده» چند روز پس از اینکه مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف بخصوص عرصه فرهنگی و سیاسی خبر دادند، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از وزرای اطلاعات و ارشاد اسلامی درخواست نمودند که جلوی فعالیت یک باند جاسوسی صدها نفری که در رسانه‌ها و مطبوعات داخلی، اهداف دشمنان و سرویس‌های جاسوسی غربی را پیگیری می‌کنند را بگیرد.

یک روز پس از این تذکر، رسانه‌های وابسته به سرویس‌های غربی که عمدتاً با عوامل خودفروخته و فراری از ایران مدیریت می‌شوند، با استفاده از تکنیک فرار به‌جلو، خبر از دستگیری قریب‌الوقوع تعدادی از این عناصر در روزهای آینده دادند. علی‌اصغر رمضان‌پور که ازجمله فراریان وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس است، در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی، با متهم‌کردن نهادهای امنیتی کشور به تندروی و فشار بر روزنامه‌نگاران، به نوعی سعی کردند با فرافکنی و پیش‌گویی، خود را از این اتهام تبرئه کند.

البته دستپاچگی این رسانه‌ها نشان از ترس و دلهره آنان از لو رفتن عوامل خود در داخل ایران دارد، چه بسا که شبکه‌های جاسوسی مانند بی‌بی‌سی و روزآنلاین در سال‌های گذشته تجربه دستگیری عوامل وابسته به خود را در داخل ایران داشته‌اند، هرچند که در آن زمان نیز مدیران این شبکه‌ها هرگونه ارتباط با افراد دستگیر شده را به‌صورت جدی رد می‌کردند، اما بعدها گوشه‌هایی از ارتباط عوامل داخلی سرویس‌های غربی را در مستندها و برنامه‌هایی که از ایران برای این شبکه‌ها ساخته می‌شد، به وضوح مشاهده شد.

سرویس‌های جاسوسی با استخدام افرادی که سابقاً در فضای فرهنگی سیاسی کشورهای هدف حضور داشته‌اند، اقدام به جذب و به‌کارگیری عوامل خود در رسانه‌ها و دستگاه‌های کشور مذبور می‌کند. این افراد وظیفه تهیه خبر، تحلیل، فیلم‌برداری و جمع‌آوری اطلاعات از رویدادهای فرهنگی سیاسی و اقتصادی را در داخل را به عهده دارند و به‌صورت مداوم این اطلاعات را در اختیار سرپل‌های خود در خارج کشور گذاشته و از طریق آنان به‌دست سازمان‌های جاسوسی قرار می‌دهند. این افراد پس از شناسایی و تربیت در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی با هدایت و هزینه‌سازی روسای داخلی برای شبکه جاسوسی غربی فعال می‌شوند.

شاید بتوان گفت قریب به اتفاق کارکنان شبکه‌های تلویزیونی ضدانقلاب غربی از همین طریق جذب شده‌اند و به امید رسیدن به آینده‌ای رویایی دست به خیانت به وطن زده‌اند و پس از اینکه سوابق خیانت خود را در داخل کشور پربار می‌بینند راهی غرب می‌شوند که البته پس از اتمام تاریخ انقضای خود مثل زباله به گوشه‌ای پرتاب می‌شوند.

در سال‌های پس از فتنه ۸۸ بسیاری از عوامل عملیاتی و فکری سازمان‌های جاسوسی غربی در کشورمان توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر می‌شوند، تا جایی که حتی مدیر تلویزیون «بی‌بی‌سی فارسی» برای رفع اتهام از شبکه مطبوعش، پس از مدت‌ها سکوت ادعا نمود که این افراد از خانواده‌های کارکنان بی‌بی‌سی هستند.

از آنجایی که دشمنان غربی همواره درصدد نفوذ و ضربه‌زدن به فضای فرهنگی و سیاسی کشور هستند، لازم است دستگاه‌های امنیتی مسئول بخصوص وزارت اطلاعات در جهت دستگیری و پیشگیری از تبعات بعدی این قبیل اقدامات خرابکارانه اقدام کرده و دست عوامل سرویس‌های جاسوسی غربی را از کشورمان کوتاه کند

نظر شما