شناسهٔ خبر: 111373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده آمریکا در ائتلاف ضدداعش، کناره‌گیری می‌کند

جان آلن ژنرال «جان آلن» به دلیل آنچه یک مقام آمریکایی آن را «ناخرسندی از سیاست‌های دولت اوباما در خاورمیانه» خواند، به زودی از سمت خود به عنوان نماینده آمریکا در ائتلاف موسوم به مقابله با داعش، کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش «نماینده»، یک مقام آمریکایی می‌گوید «جان آلن» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلافی که سال گذشته به بهانه مقابله با داعش شکل گرفت، به زودی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

هرچند این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، دلیل تصمیم آلن را مسائل شخصی عنوان کرده، اما شبکه فاکس نیوز به نقل یک مقام دیگر، نوشته است که دلیل اصلی کناره‌گیری این ژنرال بازنشسته، «ناخرسندی وی از سیاست‌های» باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در خاورمیانه است.

مقام آمریکایی مورد استناد رویترز گفته است که آلن که سابقه فرماندهی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ارتش آمریکا در افغانستان را در کارنامه دارد، در ابتدای مأموریت جدیدش، اعلام کرده که برای ۶ ماه در این سمت می‌ماند. این در حالی است که اکنون از انتصاب وی، بیش از یک سال می‌گذرد و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه، دستاورد چندانی نداشته است.

این مقام آمریکایی وجود اختلاف نظر در دولت اوباما در مورد نحوه رویارویی با داعش را تائید کرده، اما گفته تصمیم آلن به واسطه مسائل شخصی و نه حرفه‌ای بوده است.

به نوشته سایت شبکه فاکس نیوز، آلن پائیز امسال رسما کناره‌گیری خود از نمایندگی واشنگتن در ائتلاف را اعلام می‌کند.

انتشار خبر کناره‌گیری آلن، پس از آن صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته انتقادات گسترده‌ای نسبت به نبود یک راهبرد مشخص برای ائتلاف تحت رهبری آمریکا، مطرح شد.

«جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه در جریان نشستی با موضوع راهبرد واشنگتن در خاورمیانه، به انتقاد شدید از سیاست اوباما پرداخت و گفت: «یک سال از زمانی که رئیس‌جمهور اوباما دستور حملات هوایی در عراق و سوریه را صادر کرد و نیروهای آمریکایی را برای این کار به خدمت گرفت می‌گذرد و حالا رئیس ستاد مشترک و مسئول فرماندهی مرکزی، نبرد با داعش را یک بن بست می‌خوانند.»

نظر شما