شناسهٔ خبر: 111318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس‌ سابق سیا و گزینه‎نظامی علیه ایران

رئیس‌ سابق سیا پیشنهاد داد به منظور مقابله با ایران حضور آمریکا در خاورمیانه افزایش یابد، متحدین این کشور در منطقه تقویت شوند و به صورت شفاف به ایران بیان گردد که هر گونه تلاش برای دستیابی به اورانیوم با غنای بالا با اقدام نظامی مواجه خواهدشد.

به گزارش «نماینده»، دیوید پتراوس، رئیس سابق سیا و ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا درباره تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت که این توافق "دارای برخی عناصر مثبت اما در عین حال برخی عناصر مسأله‌دار است. "

وی افزود: "طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده این توافق محدودیت‌های بارزی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال خواهد کرد. این تفاهم همچنین منابع در دسترس ایران را برای تعقیب فعالیت‌های شریرانه افزایش خواهد داد. "

پتراوس همچنین مدعی شد که با پایان یافتن دوره تفاهم هسته‌ای خطر اشاعه هسته‌ای در ایران افزایش خواهد یافت.

ژنرال سابق آمریکایی همچنین تلاش احتمالی برای همکاری بین آمریکا و ایران برای حل و فصل موضوع سوریه را اشتباه دانست. وی مدعی شد اقدامات ایران در سوریه، عراق و یمن نه تنها در تعارض با منافع آمریکا و متحدینش قرار دارند بلکه منجر به اختلافات فرقه‌ای در این کشورها شده است.

پتراوس در این نشست پیشنهاد داد به منظور مقابله با ایران حضور آمریکا در خاورمیانه افزایش یابد، متحدین این کشور در منطقه تقویت شوند و به صورت شفاف به ایران بیان گردد که هر گونه تلاش برای دستیابی به اورانیوم با غنای بالا با اقدام نظامی مواجه خواهد شد.

نظر شما