شناسهٔ خبر: 111195 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شکست در انتخابات ۸۸ دلیل خوبی برای توهین به مردم نیست

عزیزی43 رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: اگر عملکرد ما به نحوی بوده است که مردم ما را انتخاب نکردند، ما حق اهانت به هیچ گروه و سلیقه ای را از احاد مردم نداریم.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر حسین مرعشی درخصوص انتخاب دولت نهم و دهم، گفت: ما باید یک روزی بیاموزیم که به هم صنفان خودمان احترام بگذاریم به عبارتی اگر ما به گذشتگان خودمان، کسانی که خودمان انتخاب کردیم احترام نگذاریم آیندگان هم برای ما ارزش و احترام قائل نخواهند بود، اگر امروز به دیگران توهین کنیم قطعا به ما نیز توهین خواهند کرد.

وی ادامه داد: روزی عده‌ای نزد امام علی (ع) آمدند و بحث کشتن خلیفه وقت را مطرح کردند، حضرت تاکید کردند اگر خلیفه کشی رواج یابد همه خلیفه‌ها نابود خواهند شد، اگر امروز توهین کردن به مردم و انتخاب مردم رواج یابد دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد. توهین و افترا به انتخاب مردم بسیار زشت و عملی نکوهیده است، هر دولتی اشتباهات و نقاط قوتی داشته است، لذا هیچ کدام از مسائل دلیل قانع کننده ای برای توهین به مردم نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از همه دولت‌ها حمایت کرده است، این حمایت یعنی احترام به نظر مردم، یعنی اهمیت به انتخاب نظرها و اهمیت حضور مردم در صحنه، به عبارتی مردم تصمیم‌گیر و انتخاب کننده مسئولین هستند به همین دلیل توهین به منتخبین توهین به مردم است.

وی تاکید کرد: یک زمانی  یک فردی از دوستان ما چندین دوره نماینده مجلس بودند که  در انتخابات رای نیاورد، او پس از رای نیاوردن به مردم توهین کرد، باید بدانیم ایراد از ما مسئولین است، اگر مردم به ما رای نمی‌دهند عملکرد ما به نحوی بوده است که مردم دیگر ما را انتخاب نکرده اند. به همین دلیل باید علت را در خود مسئولین بیابیم و بی دلیل به مردم توهین نکنیم. اگر عملکرد ما به نحوی بوده است که مردم ما را انتخاب نکردند ما حق اهانت به هیچ گروه و سلیقه ای را از آحاد مردم نداریم.

نظر شما