شناسهٔ خبر: 111190 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیش از ۸۰ درصد اقتصاد برخی کشورها از توریسم است/ سهم کمتر از یک‌دهم درصدی ایران از درآمدهای صنعت گردشگری

عليمرداني43 نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ درصد اقتصاد برخی کشورها وابسته به فعل و انفعالات صنعت توریسم است اما طبق آمارهای رسمی از این حوزه کمتر از یک دهم درصد است.

به گزارش «نماینده» محسن علیمردانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۳۱ شهریور ۹۴) گفت: امروزه صنعت گردشگری با توجه به توان چشمگیر در ارتباطات بین‌الملل و فراهم آوردن توسعه پایدار و به عنوان منبع جدیدی برای اشتغال سریع، آسان و ارزان و مفید، کسب درآمد، جذب ارز و افزایش‌های درآمدهای مالیاتی به سرعت در جهان گسترش یافته و یکی از راه‌های گسترش و ایجاد رونق اقتصادی است.

وی افزود: اقتصاد برخی از کشورها بیش از ۸۰ درصد وابسته به فعل و انفعالات صنعت توریسم است آمارهای رسمی حاکی از آ‌ن است که سهم کشور ایران کمتر از یک دهم درصد از گردش مالی سالانه صنعت توریسم در جهان است که بسیار ناچیز است و نشان‌دهنده این موضوع است که صنعت گردشگری نتوانسته نقش خود را به عنوان یک عامل توسعه اقتصادی کشور و معرفی ایران به عنوان یک کشور توریستی و فرهنگی به خوبی ایفا کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری و یونسکو ایران به دلیل برخورداری از جاذبه‌های پرتعداد می‌تواند جزو ۱۰ کشور اول دنیا به لحاظ ورود گردشگر باشد و پتانسیل پیشتاز بودن در منطقه و جهان را دارد.

علیمردانی اظهار داشت: صنعت توریسم در استان زنجان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها حاکی از عدم توجه مسئولان کشور و عدم توسعه‌یافتگی و وجود چند تنگناهای زیاد در این بخش است که سیاست‌گذاری‌های کلان در سطح ملی و نیز تدابیر سیاست‌های استانی و منطقه‌ای در آن نقش داشته است.

وی در پایان با اشاره به استعدادها و جاذبه‌های گردشگری در حوزه انتخابی خود خواستار توجه مسئولان به این بخش شد.

نظر شما