شناسهٔ خبر: 111035 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

هشدار اسداله عسگراولادی به وزارت صنعت :

تجار خارجی فقط می آیند که ببینند چه خبر است!

اسدالله عسگراولادی اسداله عسگراولادی درباره آمد و رفت هیات‌های سیاسی و تجاری و نیز سرمایه‌گذاران خارجی اظهار داشت: این آمدورفت‌هایی که به کشور صورت می‌گیرد، آمد و رفت گول‌زننده‌ای است و آمد و رفت مفیدی نیست.

به گزارش «نماينده»،  وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران خارجی فقط به کشور ما می‌آیند ببینند که چه خبر است و هیچ سرمایه‌گذاری نیامده که حرف سرمایه‌گذاری بزند، افزود: این سوال برای من مطرح است که این‌که این‌ها ۱۰۰ نفر ۱۰۰ نفر به ایران می‌آیند، چه می‌خواهند؟ می‌آیند سرمایه‌گذاری مشترک کنند؟ حرفش را می‌زنند، اما عمل نمی‌کنند. آیا می‌آیند در معدن سرمایه‌گذاری کنند؟ که این کار را نکردند.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: یک‌سری از تحریم‌ها دست اروپایی‌هاست و این گروه‌هایی هم که می‌آیند و می‌روند، تحریم‌ها دست آنهاست. حالا به نظر شما چرا تحریم‌ها را برنمی‌دارند و بعد بیایند؟
عسگراولادی متذکر شد: یک بخش از تحریم‌ها را اروپایی‌ها و پارلمان اروپا انجام داده است. بانک‌های اروپایی ما را تحریم کرده‌اند و هنوز در فرودگاه هامبورگ به ما بنزین نمی‌دهند. ما اگر بخواهیم به سمت ایران پرواز کنیم، باید بنزین را ترکیه بزنیم.
وی ادامه داد: چرا این تحریم‌ها را برنمی‌دارند و به ایران می‌آیند؟ می‌آیند ببینند بعد از تحریم با آنها کار می‌کنیم یا خیر؟ خب معلوم است که کار می‌کنیم. می‌آیند چین و روسیه را بترسانند؟ خب روسیه که با ما کار نمی‌کند. روابط ایران و چین هم درازمدت است. پس این‌گونه آمد و رفت‌ها کم‌خاصیت است.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: البته برای هتل‌هایمان خوب است و یا می‌بینند در منطقه، کشور امنی هستیم. این‌ها خوب است، ولی از نظر اقتصادی یک قدم مثبت بر نداشته‌اند و فقط حرف زده‌اند.
عسگراولادی متذکر شد: ما باید به کشوری که می‌خواهد به ایران بیاید، بگوییم تحریمی که مربوط به شماست را بردارید. اگر این‌ها حل نشود، من این آمد و رفت‌ها را مفید نمی‌دانم و دارند ما را گول می‌زنند.
وی گفت: این گروه‌ها وقتی می‌خواهند بیایند، قدمشان به روی چشم، اما هیات‌های خارجی که به ایران می‌آیند، باید از آنها بپرسیم که دستور جلسه شما چیست و با چه کسانی می‌خواهید ملاقات کنید. ما باید چشمانمان را باز کنیم و گول نخوریم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین خاطرنشان کرد: وقتی من به چین می‌روم، پدر من را چینی‌ها در می‌آورند که برای چه می‌خواهی بیایی، با چه کسی می‌خواهی صحبت کنی، چند نفر همراهت هستند، دستور جلسه‌ات چیست؟ بنابراین ما باید ببینیم توریست می‌خواهیم به کشورمان بیاید یا این گروه‌ها برای کار تخصصی به ایران می‌آیند.
عسگراولادی تاکید کرد: من هم به اتاق بازرگانی هشدار می‌دهم که گول نخورد و چشمان خود را باز کند و هم به وزارت صنعت، معدن و تجارت.

نظر شما