شناسهٔ خبر: 110999 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

امیری: سیاست ما عدم تغییر استانداران است

سخنگوی وزارت کشور: سیاست ما عدم تغییر استانداران است اما گاهی ضرورت‌هایی در این زمینه پیش می‌آید.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر استاندار کرمانشاه توضیح داد: این تغییر به خاطر این بوده که خانواده وی در تهران بوده اند.

وی در خصوص سیاست وزارت کشور نسبت به تغییر استانداران در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: در کل سیاست ما عدم تغییر استانداران است اما گاهی ضرورت هایی در این زمینه پیش می آید.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شوری نگهبان مخالفتی با الکترونیکی شدن انتخابات ندارد، متذکر شد: آنچه دغدغه شوراست مطمع نظر است و باید تامین شود.

حسینعلی امیری ضمن اشاره به بحث های مطرح شده در ستاد انتخابات کشور گفت: یکی از آنها مبحث منشور اخلاقی است که یک میثاق به شمار می رود که این میثاق الزامات حقوقی را ایجاب می کند و در واقع این منشور می تواند الزامات ویژه ای داشته باشد.

وی در مورد تایید صلاحیت ها نیز گفت: این امر در بعد نظارت بر عهده شورای نگهبان است چرا که قانونگذار در قانون اساسی نظارت  بر انتخابات را از وظایف این شورا بر شمرده است و در واقع این نظارت جزئی از صلاحیت انحصاری شورای نگهبان محسوب می شود.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ما باید با شورای نگهبان در مورد برگزاری دو انتخابات پیش‌رو تعامل داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همکاری و تعاملات در این راستا طبیعی است که در حال انجام است و ما باید راجع به هر آنچه مربوط به انتخابات است با شورای نگهبان تعامل داشته باشیم.

حسینعلی امیری همچنین درباره صندوق‌های الکترونیک اظهار داشت: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد و ۲۴ فرآیند آن انجام شده و تنها جایگزین کردن صندوق‌های الکترونیک مانده بود.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات رئیس مجلس خبرگان درباره صندوق‌های الکترونیکی تصریح کرد: من به آیت‌الله یزدی علاقه دارم و به ایشان دسترسی دارم و نمی‌خواهم از طریق رسانه‌ها با وی صحبت کنم به برخی از اعضای شورای نگهبان نیز این را گفته‌ام که گزارشی که به وی داده شده مبنی بر اینکه دستگاه‌های ما چینی و کره‌ای است درست نیست و توضیحات لازم را ارائه دادیم.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: آیت‌الله یزدی در دوره قبل هم از مدافعان برگزاری انتخابات الکترونیک بود بنابراین هیچ اختلاف‌نظری نداریم و آنچه دغدغه به حق شورای نگهبان است آن است که انتخابات به نحوی باشد که نظارت شورای نگهبان از ابتدا تا انتها محقق شود.

امیری درباره منشور اخلاقی انتخابات نیز اظهار داشت: این منشور تهیه شده است و قرار است به امضای افراد برسد و فکر می‌کنیم وجود این منشور بتواند مؤثر واقع شود.

نظر شما