شناسهٔ خبر: 110963 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد معاون آخوندی از شیوه واگذاری ایران ایر و رجا

خصوصی سازی43 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شیوه واگذاری شرکت رجا و ایران ایر، خدمات‌دهی این شرکت‌ها را به مردم با معضل مواجه کرد، گفت: احتمال اصلاحاتی در خدمات دهی این شرکت‌ها وجود دارد.

به گزارش «نماینده» امیر امینی در خصوص بازگشت دوباره شرکت حمل و نقل ریلی رجا و ایران ایر از سازمان تامین اجتماعی به وزارت راه و شهرسازی، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که اگر واگذاری صورت می‌گیرد، شفاف، واقعی و خوب انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان واگذاری باید ارزش واقعی این شرکت‌ها مشخص می‌شد، افزود: مبنای واگذاری هم باید به شیوه ای انجام می گرفت که سرویس‌های خدماتی این شرکت‌ها به مردم خدوش نشود، چرا که مهمترین نقطه در واگذاری ها، درجه بندی خدماتی است که این شرکت‌ها باید به مردم ارایه می دادند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شیوه واگذاری‌ها موجب شد که با یک معضل جدی مواجه باشیم، اظهار داشت: اینکه دولت تصمیم بگیرد، این شرکت‌ها دوباره دولتی شده و یا ‌واگذاری‌ها درست انجام شود، باید از نظر قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

امینی در خصوص اینکه آیا موضوع در وزارت راه مطرح شده است یا نه، گفت: این موضوع در جلسات طرح مساله شده و سیاست وزیر راه و شهرسازی هم این است که اصلاحاتی حداقل در سطح سرویس دهی این شرکت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بازگشت این شرکت‌ها به وزارت راه باید به مراجع قانون‌گذاری برود، گفت: البته دولت تا جایی که اختیار دارد، می‌تواند اقداماتی انجام می دهد اما مازاد بر آن را باید مراجع قانونگذاری تصمیم گیری کنند.

نظر شما