شناسهٔ خبر: 110799 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

از وضعیت خطرناک فاضلاب عالیشهر تا شرایط بیمارستان دار شدن این شهر

«عبدالکریم جمیری» در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» جمیری با اشاره به مشکلات شهر عالیشهر گفت: بر اساس بازدید میدانی وضعیت فاضلاب شهری عالیشهر خطرناک است و می‌تواند در آینده نزدیک بحران‌ساز شود، البته این شرایط در شهر چغادک، گناوه و دیلم نیز به‌وضوح معضل آفرین شده است.

به گزارش «نماینده» نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام جریان‌های سیاسی در استان برای تحقق منافع استان تلاش کنند و وارد معامله سیاسی نشوند.

عبدالکریم جمیری صبح امروز در نشست با شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولان شرکت عمران عالیشهر بوشهر افزود: هر میزان اتحاد بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان بیشتر باشد مطالبات مردم و منافع استان بیشتر تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جریان‌های سیاسی با تغییر دولت‌ها در استان بوشهر جابجا می‌شوند در صورت توجه نکردن به منافع استان شاهد بر زمین ماندن مطالبات به‌حق مردم و ایجاد توقف در مسیر توسعه در استان بوشهر خواهیم بود.

جمیری با اشاره به مشکلات شهر عالیشهر گفت: بر اساس بازدید میدانی وضعیت فاضلاب شهری عالیشهر خطرناک است و می‌تواند در آینده نزدیک بحران‌ساز شود، البته این شرایط در شهر چغادک، گناوه و دیلم نیز به‌وضوح معضل آفرین شده است.

وی افزود: هرچند پروژه‌های فاضلاب هزینه‌بر است اما نگاه دولت نیز باید به سمتی رود که این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد.

جمیری ادامه داد: باید برای بوی نامطبوع و آزاد دهنده ایستگاه فاضلاب ورودی عالیشهر از محل جاده ساحلی و توسعه نیزارهای این محدوده که با هر آتش‌سوزی می‌تواند شبکه برق فشارقوی منطقه را تحت شعاع قرار دهد فکر اساسی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای رفع این مشکل پیگیری‌های فراوانی تا حد معاون وزیر نیرو نیز انجام‌شده است که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

جمیری اعلام کرد: پروژه قطار شهری عالیشهر که پیش‌ازاین مورد تصویب هیئت امناء دانشگاه آزاد قرارگرفته بود منتظر نگاه خاص مسئولان اجرایی و دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد پیش‌ازاین اعلام کرده بود که با سهمی مشخص در اجرای این پروژه به دولت کمک می‌کند که نیازمند تعامل دوجانبه دانشگاه آزاد و دستگاه اجرایی مرتبط در استان برای پیگیری موضوع است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اخذ یک مجوز برای ساخت درمانگاه در عالیشهر گفت: در صورتی‌که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بتواند طرح توجیهی برای ساختن یک بیمارستان تخصصی در عالیشهر فراهم کند برای تبدیل مجوز درمانگاه به بیمارستان تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل گرانی تجهیزات بیمارستانی ضروری است در این طرح توجیهی نیازهای استان به شکل تخصصی در حوزه درمان دیده شود تا بتوان برای گرفتن مجوز یک بیمارستان تخصصی در عالیشهر از وزارت بهداشت دفاع کرد.

جمیری با اعلام اینکه عالیشهر نیازمند یک دگردیسی برای داشتن مکان‌های آموزشی است عنوان کرد: در سال گذشته مجوز ساخت 5 مدرسه دریافت شد که سه مدرسه آن به بهره‌برداری رسیده و دو مدرسه دیگر با کمبود منابع اعتباری دسته و پنجه نرم می‌کند.

وی درباره وضعیت روشنایی محور ورودی شهر عالیشهر از جاده ساحلی گفت: بنا به تصمیمات اخذشده، استانداری بوشهر و شرکت عمران عالیشهر به نسبت مساوی مسئولیت روشنایی این مسیر را به عهده گرفتند که شرکت عمران عالیشهر نسبت به روشنایی مسیر تعهد شده به شکل کامل اقدام کرد اما استانداری بوشهر تاکنون اقدامی درباره ادامه روشنایی این مسیر انجام نداده است.

نظر شما