شناسهٔ خبر: 110689 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ولایتی در جمع خبرنگاران

مذاکرات هسته‌ای هنوز تمام نشده است/ پیش از تصمیم گیری مراجع قانونی هر اظهار نظری زود است

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی مذاکرات هسته‌ای است، گفت: تا زمانی که مراجع قانونی در این باره تصمیم‌گیری نکنند، هر اظهار نظری زود است.

به گزارش «نماینده» علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از بررسی برجام در کنگره آمریکا و کش و قوس‌های میان جمهوری‌خواهان گفت: در مورد مذاکرات هسته‌ای باید بگویم که مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده است زیرا باید در مراجع قانونی در باره آن تصمیم‌گیری شود و تا پیش از آنچه در این باره در مراجع قانونی تصمیم‌گیری شود هر گونه اظهارنظری زودرس است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی این امر است و کار ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که به نتیجه قطعی برسیم و امیدواریم آنچه که به نفع مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران است حاصل شود.

علی اکبر ولایتی همچنین به تشریح دیدار خود با دبیرکل آکادمی علوم اجتماعی چین پرداخت و اظهار داشت: این دیدار اولین دیدار ما محسوب نمی‌شد و وی از من و همکارانم دعوت کرد تا در هفته دوم دسامبر در سال جدید میلادی دیداری را از چین داشته باشیم.

وی ادامه داد: کنفرانس مشترکی میان ایران و چین درباره همکاری‌های مهم و همه جانبه برای احیای جاده ابریشم در چین برگزار می‌شود.

ولایتی با اشاره به سرمایه‌گذاری چین برای احیای جاده ابریشم خاطرنشان کرد: ما پیش از این در دیدارهای خود با این هیأت چینی به این موضوع پرداخته‌ایم و ادامه این گفت‌وگوها در هفته دوم دسامبر در پکن خواهد بود و احیای جاده ابریشم با محوریت ایران است چرا که جمهوری اسلامی ایران از نظر موقعیت خشکی و دریایی برای چین در احیای جاده ابریشم اهمیت دارد و می‌تواند از این طریق به بازارهای آسیایی، اروپا و ترکیه راه پیدا کند.

دبیرکل آکادمی علوم اجتماعی چین نیز ضمن خرسندی از دیدار خود با ولایتی تصریح کرد: هدف ما از سفر به ایران شرکت در اجلاس دو جانبه‌ای بود که به همت مرکز فرهنگی ارتباطات برگزار شد.  

وی ادامه داد: این سفر از دو جهت برای ما حائز اهمیت است اول آنکه چین در برنامه اجرایی خود برای احیای دریاچه ابریشم با ایران همکاری می‌کند و از طرفی ایران در دوران پساتحریم قرار دارد و به توافق رسیدیم و از این لحاظ چین مشتاق است که فعالیت و همکاری خود را با ایران نشان دهد.

دبیرکل آکادمی علوم اجتماعی چین با بیان اینکه ایران همیشه برای ما کشوری مهم و حائز اهمیت بوده است، خاطرنشان کرد: مهمترین نقاطی که ما می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم موضوع انرژی است چرا که ایران به عنوان بزرگترین تأمین‌کننده نفت خام و گاز طبیعی برای چین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی هم فضای مساعدی برای همکاری‌های دوجانبه فراهم است و از سوی ایجاد فضای تبادل فرهنگی میان دو کشور می‌تواند به روابط دوجانبه میان ملت‌ها و ژرفا و عمق‌بخشی به این روابط کمک کند.

نظر شما