شناسهٔ خبر: 110658 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تشکیل هیات داوری واگذاری‌ها در وزارت دادگستری

بانک ها 43 رئیس اتاق تعاون از تشکیل هیات داوری واگذاری‌ها در وزارت دادگستری خبر داد و گفت: این هیات به موازات شورای عالی واگذاری تشکیل شده که روزهای پرمشغله‌ای هم دارد.

به گزارش «نماینده»، بهمن عبدالهی امروز در نشست خبری مشترک رؤسای اتاق‌های تعاون و بازرگانی ایران اظهارداشت: به غیر از سهام عدالت، ۵ تا ۶ درصد سهم اقتصاد در اختیار بخش تعاون است و این در شرایطی است که پرونده ۱۰ ساله خصوصی‌سازی‌ها در کشور نشان از عدم توفیق این بخش دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: قسمت اعظم واگذاری‌ها به بنگاه‌های شبه دولتی محدود شد و بخش خصوصی واقعی سهم اندکی از این واگذاری‌ها را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه امسال، سال آخر برنامه پنجم توسعه بوده و به نوعی سال آخر واگذاری ها هم محسوب می شود که البته تعداد کمی از بنگاه های دولتی باقی مانده‌اند که خصوصی سازی آنها در جریان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه علمکرد واگذاری‌ها خوب نبوده و بسیاری از آنها دچار مشکلات حقوقی هستند به نحوی که به موازات هیات عالی واگذاری در وزارت امور اقتصادی و دارایی، هیات داوری واگذاری‌ها در وزارت دادگستری تشکیل شده که این روزها، ایام پرمشغله‌ای را پشت سر می گذارد.

عبدالهی گفت: در ملاقات اخیری که مسئولان اتاق تعاون با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشته اند مقرر شده در شورای عالی مالیاتی ۱۰ نفر از تشکل های غیردولتی و اصناف حضور یابند و بخش تعاون نیز در این جلسات حاضر شود.

نظر شما