شناسهٔ خبر: 110580 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نجابت مطرح کرد:

محور جلسه کمیسیون برجام با حقوق دانان/تدارک اجرای برجام در اراک

نجابت عضو کمیسیون برجام گفت: رابطه قعطنامه و برجام، عوارض عدم اجرای قعطنامه و چگونگی ایفای نقش مجلس در بررسی برجام در جلسه با حقوق دانان بررسی می شود.

به گزارش «نماینده» حسین نجابت عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس در خصوص جلسه امروز اعضای کمیسیون با حقوق دانان گفت: در جلسه امروز نقش مجلس در اجرا و تایید یا عدم تایید برجام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: علاوه بر این رابطه قعطنامه شورای امنیت با برجام بررسی می شود، باید به این سئوال مهم از نظر حقوقی جواب داده شود که آیا نقض قعطنامه به معنای نقض برجام هست یا نه و نقض قعطنامه شورای امنیت چه عوارضی دارد؟

حسین نجابت در خصوص بازدید هفته گذشته اعضای کمیسیون از راکتور آب سنگین اراک گفت: در راکتور اراک هنوز هیچ یک از تجهیزات در راستای اجرای تعهدات برجام جا به جا نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما مقدمات عملیات اجرایی برجام در راکتور اراک آماده شده بود به عنوان مثال قلب راکتور اراک حدود ۱۰۰ تن است وقتی بخواهند آن را جا به جا کنند باید محل مناسب قرار دادن آن آماده باشد، لذا اکنون آن سکو طراحی و آماده شده بود.

وی با بیان اینکه تدارک اجرای برجام دیده شده و مقدمات کار آماده شده بود گفت: البته کارشناسان با صراحت اعلام کردند در صورتی که برجام هم اجرا نشود می توان از این تاسیسات در اهداف دیگری استفاده کرد و این آمادگی به معنای اجرای قطعی برجام نیست.

نظر شما