شناسهٔ خبر: 110246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عربستان می‌توانست کارگاه ساختمانی اطراف مسجدالحرام را تعطیل کند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سوء مدیریت آل سعود، گفت: دولت عربستان می‌توانست با تعطیلی کارگاه عمرانی اطراف مسجدالحرام، از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده»‌محمدحسن آصفری با ابراز تاسف از بروز حادثه در مسجدالحرام و جان باختن تعداد زیادی از مسلمانان اظهار داشت: دولت عربستان با وجود اینکه می‌توانست با تعطیلی کارگاه عمرانی اطراف مسجدالحرام از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری کند، اما با سوء مدیریت خود زمینه ای فراهم کرد که تعداد زیادی از مسلمانان که از اقصی نقاط جهان برای انجام مناسک حج به مکه سفر کرده بودند کشته شوند.

وی افزود: این حادثه نشان‌دهنده بی لیاقتی آل سعود در اداره مسجدالحرام است؛ دولت عربستان تمام وقت و دغدغه خود را صرف تربیت و پرورش تروریست ها کرده و توجهی به بیت الله الحرام ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: این حادثه دلخراش دل تمام مسلمانان جهان را به درد آورد، باید از سوی علمای جهان اسلام برای اینگونه بی‌تدبیری های آل سعود تصمیمی گرفته شود.

آصفری با بیان اینکه آل سعود ارزشی برای خون مسلمانان قائل نیست، گفت: دغدغه دولت عربستان حفظ خون مسلمانان نیست؛ بلکه تروریست‌پروری در یمن، سوریه، عراق و بحرین است.

آصفری افزود: در خاک عربستان بی‌تدبیری و سوءمدیریت آل سعود جان مسلمانان را گرفته و یا آنها را به دلیل ابراز عقیده محبوس می کند؛ در خارج از خاک این کشور هم جاه‌طلبی پادشاهان عربستان و همسویی با آمریکا و کشورهای غربی عامل کشتار مسلمانان شده است.

نظر شما