شناسهٔ خبر: 110161 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روایت نقوی از اظهارات علوی در کمیسیون برجام

پیش بردن جامعه به سمت دوقطبی شدن بازی کردن در زمین دشمن است

علوی/2 وزیر اطلاعات با بیان اینکه نباید جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم، گفت: هر کس جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش ببرد، در زمین دشمن بازی کرده است.

به گزارش «نماینده»، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به جلسه عصر روز گذشته این کمیسیون، گفت: جلسه عصر روز گذشته کمیسیون ویژه بررسی برجام در دو بخش و با حضور مسئولان دفاعی و نظامی کشور برگزار شد.

وی افزود: هر دو محور اصلی جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه بررسی برجام به فعالیت‌های موشکی و نظامی کشور در چارچوب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و نیز بازرسی‌ها، کانال خرید و تأثیر آن بر فعالیت‌های نظامی و دفاعی کشور اختصاص داشت.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه، اظهار داشت: در این جلسه، موضوعات مذکور از دو نگاه درون‌متنی و همچنین برون‌متنی مورد بررسی قرار گرفت و تهدیدها و فرصت‌های برجام و اسناد ضمیمه آن در زمینه مسائل دفاعی و نظامی تجزیه و تحلیل شد.

نقوی‌حسینی به بخش دوم جلسه روز گذشته این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در بخش دوم این جلسه، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و همکارانش در جلسه حضور یافتند که عمده‌ترین مباحث امنیت ملی و مناسبات برجام با آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات در این جلسه گفت که مذاکره یعنی داد و ستد، بنابراین تمرکز صرف روی داده‌ها یا ستانده‌ها درست نیست. علوی معتقد بود که ما در یک فضای عزتمند مذاکره کرده‌ایم و صرفاً این مذاکرات در موضوع هسته‌ای بوده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در پایان خاطر نشان کرد: وزیر اطلاعات در این جلسه گفت که مذاکرات هسته‌ای در چارچوب منافع ملی انجام شده است که باید از فرصت‌های به دست آ‌مده نهایت استفاده را ببریم، نباید جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم. هر کس جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش ببرد، در زمین دشمن بازی کرده است.

نظر شما