شناسهٔ خبر: 110119 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

همسر یکی از اعضای گروهک بوکو حرام از سرگذشت تلخ خود می گوید

بوکوحرام43 تابیتا آداموی ۲۱ ساله که هفته گذشته از کمپ نیروهای بوکوحرام آزاد و به دولت بورنو تحویل داده شد، از سرنوشت تلخ خود می گوید.

به گزارش «نماینده»، تابیتا که به اجبار به عقد یکی از فرماندهان کمپ درآمده بود می گوید: پس از حمله شورشیان به قبیله اش، از بایون دوتسی به جای دیگر انتقال داده شدم. در طی این حمله نیز پدر و برادرم کشته شدند. آنها من و مادرم را بردند اما از نقطه ای به بعد ما را از هم جدا کردند. از آن زمان تا کنون دیگر او را ندیدم.  

زمانی که ابو خبیر، همسر بوکوحرامی من می خواست مرا به عقد خود درآورد مبلغ ۵۰۰۰ معادل پول محلی به زنانی داد که از من نگهداری می کردند. قبل از عقد از من خواستند که مسلمان شوم و من امتناع نکردم چون بسیاری از دخترانی که سرپیچی کرده بودند در دم به قتل رسیدند. حتی اسم مرا به سمیرا تغییر دادند اما زمانی که سربازان مرا یافتند خودم را با اسم حقیقی ام، تابیتا، معرفی کردم و هر چه اتفاق افتاده بود را برایشان شرح دادم، سربازان نیز به حال من دلسوزی کرده و برخورد بسیار خوبی داشتند.  

بسیاری از مردم از زمان آزادیم راجع به بارداری ام می پرسند اما من آن زمان نه چاره ای داشتم و نه اکنون پاسخی؛ چون جنین بزرگ شده و جان دارد و از زمان سقط آن گذشته است. از خداوند می خواهم که کودک سالمی به دنیا بیاورم. وی در پایان اضافه می کند: بسیاری از دختران ربوده شده اکنون به عنوان جنگجوی شورشی به بوکوحرام خدمت می کنند.

قبل از حمله بوکوحرام به قبیله، تابیتا دیپلم کامپیوترش را از مایدوگوری گرفته بود. در حال حاضر نیز دولت قول مساعدت به وی داده است.    

نظر شما