شناسهٔ خبر: 110074 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده

روز پنجشنبه بانک مرکزی آمریکا درباره میزان نرخ بهره در این کشور تصمیم‌ می‌گیرند کارشناسان با دو احتمال افزایش یا عدم افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌ اند.

به گزارش «نماینده»، فدرال رزرو آمریکا روز پنج‌شنبه احتمالاً نرخ بهره را در این کشور که از سال ۲۰۰۸ تاکنون برای تقویت اقتصاد آمریکا تغییر نداده است، افزایش می‌دهد. کارشناسان قیمت طلا را در صورت افزایش یا ثابت ماندن نرخ بهره پیش‌بینی کرده‌اند.

جیسون کیسولا از گروه تجارت MKS معتقد است اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش نداده و همچنان در محدوده صفر نگه دارد، احتمالاً طلا با افزایش تقاضا مواجه شده و قیمت این فلز زرد با عبور از قیمت کنونی در قیمت‌های ۱۱۵۴ و  ۱۱۷۰ دلار درهر انس مقاومت خواهد داشت

اما نظر دوم را تحلیلگر بانک OCBC دارد که معتقد است در صورت افزایش نرخ بهره قیمت طلا به کمتر از ۱۱۰۰ دلار افت خواهد کرد.

به هر حال، بازار فلز گرانبها در انتظار تصمیم فدرال رزرو برای افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره، امروز نیز قیمت خود را حدود ۲.۵ دلار در هر انس از دست داد و به قیمت ۱۱۰۵ دلار و ۹۰ سنت خرید و فروش شد.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان ۱۱۰۱ دلار و ۷۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۱۱۰ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

قیمت امروز این فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته ۷.۸ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۱۲۶.۸ دلار با کاهش همراه بود.

پیش از این رئیس صندوق بین‌المللی پول هم برای افزایش نرخ بهره در آمریکا هشدار دادو معتقد است که در صورت افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر کمتر شده و ارزش پول به ویژه در اقتصادهای نوظهور کاهش می‌یابد.

نظر شما