شناسهٔ خبر: 110025 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

شورای نگهبان سد محکم در برابر فتنه گران است

بهروز نعمتی43 تخریب با اهداف سیاسی عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به هجمه ها علیه شورای نگهبان گفت: برخی از فتنه گران و عوامل مرتبط با آنها با اهداف سیاسی به تخریب شورای نگهبان روی آوردند چرا این نهاد قانونی سد محکم در برابر آنهاست.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه شورای نگهبان طبق اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را بر عهده دارد، افزود: نظارت این نهاد بر روند و سلامت انتخابات بخصوص در تائید و رد صلاحیت ها باید انجام شود و هیچ خدشته ای در این زمینه وارد نیست.
وی با اشاره به بحث های بی مورد در خصوص نحوه نظارت شورای نگهبان تصریح کرد: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و در سال ۱۳۷۰ موضوع نوع نظارت شورای نگهبان طبق اصل ۹۹ قانون اساسی در جلسه این شورا مطرح و تفسیر و در همان زمان اعلام شد که نظارت‌ شورای نگهبان استصوابي‌ است‌ و شامل‌ تمام‌ مراحل‌ اجرايي‌ انتخابات‌ از جمله‌ تأييد و ردّ صلاحيت‌ كانديداها مي‌شود.
نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی قانون اساسی وظیفه تفسیر قانون را بر عهده شورای نگهبان گذاشته و این شورا نوع نظارت را استصوابی تفسیر کرده، بیان هر حرفی بر خلاف آن، غیر قانونی است و بیان کنندگان آن جز بهره برداری سیاسی هدف دیگری ندارند. نعمتی با بیان اینکه شورای نگهبان پاسدار حریم اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در طول سالهای گذشته این نهاد انقلابی به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و اجاز نداده تا مخالفان و معاندان نظام وارد پست های حساس شوند.
وی تخریب شورای نگهبان با اهداف سیاسی صورت می گیرد، گفت: وقتی ما می بینیم که هجمه و تخریب کنندگان علیه شورای نگهبان عده ای خاص بوده که یا جزو فتنه گران می باشند و یا عوامل مرتبط با آنها هستند، به این نتیجه می رسیم که این نهاد به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و این نهاد قانونی سد محکم در برابر فتنه گران و عوامل اجیر شده آنهاست و این هجمه های با اغراض سیاسی و برای فشار به این نهاد است.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان هرگز تسلیم فشارهای سیاسی نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: تائید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات وظیفه قانونی شورای نگهبان است. اگر فردی در انتخابات رد صلاحیت شد به معنای آن نیست که وی دیگر برای هیچ پست و مقامی صلاحیت ندارد بلکه شورای نگهبان اعلام می کند که آن فرد برای آن پست مناسب نیست.
نعمتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است، خاطرنشان کرد: ما هم همین نظر را داریم و معتقدیم همه باید به این نهاد احترام گذاشته و نظارت آن در انتخابات تکمین کنند و اگر اعتراض و یا انتقادی دارند در چارچوب قانون پیگیری کنند.

نظر شما