شناسهٔ خبر: 109894 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: نود

انتخاب بهترین کاپیتان تیم ملی پس از انقلاب +تصاویر

برنامه نود43 برنامه ۲۳ شهریور نود از ساعت ۲۲:۳۴ با محوریت بررسی مسابقه تیم ملی فوتبال و جام حذفی باشگاه های کشور از شبکه سه سیما آغاز شد.

به گزارش «نماینده»، در ابتدا سوال مسابقه نظرسنجی برنامه درباره انتخاب بهترین کاپیتان تیم ملی فوتبال بعد از انقلاب اسلامی پخش شد.

عادل فردوسی پور گفت از میان کاپیتان های تیم ملی آن هایی در نظرسنجی قرار گرفتند که بیش از ۲۰ بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را پس از انقلاب بسته اند به همین خاطر علی پروین که پیش از انقلاب هم کاپیتان تیم بود به خاطر این که پس از انقلاب ۷ بار بازوبند را بست در نظرسنجی قرار نگرفت و علی کریمی و مهدوی کیا هم به  دلیل همین تعداد کم در فهرست قرار نگرفتند.

نود

نود

نود

عادل فردوسی پور ضمن تبریک سالروز سینما به سینماگران درگذشت مادر محمدبنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی را به وی تسلیت گفت، مربی که حسابی جایش در مسابقات جهانی لاس وگاس خالی بود.

خلاصه مسابقه تیم های ملی ایران و هند در مقدماتی جام جهانی پخش شد.

۱۰ دقیقه پس از آغاز برنامه برای اولین بار آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که ۲۶۲ هزار نفر شرکت کرده بودند.

آیتمی درباره مقایسه جام حذفی در ایران با سایر کشورهای جهان پخش شد.

تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته جاری در تاریخ پخش شد. گرامیداشت ۲۱ شهریور روز سینما، ۲۳ شهریور روز فیزیوتراپی و مقایسه فیزیوتراپ های جالب فوتبال جهان و ایران، اولین گل رضا عنایتی برای استقلال برابر شموشک، مرور ۵ قهرمانی پیاپی پرسپولیس در مسابقات باشگاه های تهران در دهه ۶۰، تولد ابراهیم قاسمپور و دژان استانکوویچ و ۲۲ شهریور سالروز بازی تاریخی ایران برابر چین و برتری ۴ بر ۲ در سال ۷۶ با گل های مهدوی کیا و علی اصغر مدیر روستا از جمله بخش های تقویم این هفته بود. به همین بهانه مدیرروستا مهمان مصاحبه تقویم این هفته بود.

نود

خلاصه ای از آنچه در برنامه ۲۳ شهریور نود خواهیم داشت پخش شد.

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در پاسخ به برگزاری پراشکال جام حذفی و عدم تمایل تیم ها به حضور در آن روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: ما در حال ساماندهی جام حذفی هستیم و حتی قرار است جام حذفی رده های پایین تر را هم منظم کنیم تا مرتب برگزار شود و به درس جوانان هم لطمه نزند.

تاج درباره محل برگزاری فینال جام حذفی گفت: این بازی در تاریخ ۲۸ یا ۲۹ اردیبهشت سال آینده به مناسبت یادواره آزادسازی خرمهشر در ورزشگاه خرمهشر برگزار خواهد شد.

وی درباره وضعیت ورزشگاه خرمشهر برای برگزاری بازی گفت: درباره آمادگی ورزشگاه با استاندار و رئیس هیئت فوتبال صحبت کردیم و تلاشمان این است تا با کمک آنها ورزشگاه را برای برگزاری مسابقه تجهیز کنیم و قرار است از این پس فینال جام حذفی همیشه در یک ورزشگاه برگزار شود حتی اگر پرسپولیس و استقلال به آن راه یابند.

رئیس سازمان لیگ درباره اعتراض ها به انتشار رقم قرارداد بازیکنان گفت: ما در سازمان لیگ در این سال ها تلاش کردیم بعضی کارهایی که برایمان دردسر دارد را انجام دهیم. از جمله دادن میزبانی به تیم های تهرانی برابر سرخابی ها، جوان گرایی در لیگ و در آخر هم بحث انتشار قراردادها. می دانستیم که این کار دردسر دارد و پیش بینی می کردم هجمه سنگینی به ما وارد شود ولی چند خاصیت دارد. اول اینکه در جامعه درباره فساد در فوتبال بحث زیاد هست و اولین گام برای مبارزه با فساد باید شفاف سازی درباره دریافتی ها باشد.

تاج درباره بندی که در قراردادها وجود دارد مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد باید محرمانه بماند گفت: طبق بخشنامه قانونی فیفا در ماده ۱۳ می گوید محرمانه بودن مفاد قرارداد الزامی است مگر آن که فاش کردن آن به تصریح مقررات ملی و قوانین فوتبال الزامی باشد.

آنالیزی درباره رقم قرارداد بازیکنان در فوتبال ایران و مقایسه آن با دستمزد بازیکنان در فوتبال جهان پخش شد.


نود

نود

آنالیز مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با هند پخش شد.

سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن بررسی شد.

بخش اول مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی شامل بازی های استقلال - شهرداری سمنان، نیروی زمینی -صبا، سایپا - بازرگانی وشتانی آمکل و ذوب آهن - بادران تهران پخش شد.

جدول و برنامه لیگ و جدول گلزنان مرور شد.

گزارشی از سفر تیم فوتبال نفت تهران برای بازی با الاهلی تا امارات پخش شد.

ارتباط تصویری با محمدحسین میثاقی در امارات برقرار شده و مصاحبه با علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران پیش از بازی این تیم با الاهلی انجام شد.

 

بخش دوم بازی های ذوب - بادران تهران  پدیده - شهرداری کاشان، فولاد - ایثار جیرفت، ملوان - عقاب و راه آهن - منطقه آزاد کیش بود.

یک ساعت و ۴۷ دقیقه پس از آغاز برنامه برای اولین بار آمار نتایج نظرسنجی منتشر شد که علی دایی با ۳۸ درصد آرا اول بود و احمدرضا عابدزاده با ۳۲ درصد دوم.

 

بخش سوم بازی های حذفی شامل بازی های گسترش فولاد - امید رزکان، سپاهان - سفیر آبیک قزوین، پرسپولیس - پیکان و استقلال اهواز - کارا شیراز پخش شد.

حیدر سلیمانی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و قرعه کشی مسابقه پیامکی هفته قبل به کمک  وی انجام شد.

 

حیدر سلیمانی درباره داوری مسابقات پخش شده گفت: پنالتی عقاب برابر ملوان صحیح نبود و خطا بیرون از محوطه جریمه بود. پنالتیتیم پدیده برابر شهرداری کاشان درست پشت و مدافع به بادامکی پشت پا زد.

وی درباره مسابقه استقلال برابر شهرداری سمنان گفت: تکل دقیقه ۱۱ امین حاج محمدی باید با کارت قرمز جریمه می شد. در محوطه جریمه خطای پنالتی روی یعقوب کریمی نشد و روی سجاد شهباززاده هم اتفاقی نیفتاد و دعوا سر توپ است. اسماعیلی بازیکن استقلال هم به خاطر ضبه آرنج به صورت بازیکن سمنان باید با کارت قرمز اخراج می شد.

سلیمانی در ادامه گفت: برخورد توپ به دست مدافع ذوب آهن در مسابقه برابر بادران پنالتی نبود. کارت زرد دوم و اخراج بازیکن بادران درست بود. سرنگونی مهاجم فولاد در محوطه جریمه برابر ایثار جیرفت خطا نبود. در نیمه دوم هم افتادن بازیکن فولاد پنالتی نبود.

وی درباره بازی پرسپولیس و پیکان گفت: پنالتی پرسپولیس برابر پیکان درست بود و مدافع با دستش توپ را حمل کرد. لگد عالیشاه هم بازیکن پیکان هم اخطار داشت و کارت زرد برایش کافی بود اما داور در مورد کارت زرد دوم و اخراج بازیکن پیکان باید بیشتر تامل می کرد.

سلیمانی در پایان گفت: در مسابقه سایپا و بازرگانی وشتانی پنالتی سایپا درست بود. در مسابقه استقلال اهواز و کارای شیراز هم اخراج بازیکن استقلال اهواز به دلیل قرار داشتن مهاجم در شرایط مسلم گلزنی درست بود. در صحنه پنالتی دقیقه ۱۲۰ استقلال اهواز هم چیز خاصی دیده نشد.

 

پرونده ای درباره تیم هایی که در سال های گذشته به لیگ برتر صعود کردند و سرنوشت بازیکنان پس از فروش امتیاز تیم پخش شد. مصاحبه ای با بازیکنان تیم فوتبال سپاهان نوین انجام شد که اکثر آنها پس از فروش امتیاز تیم از فوتبال زده شدند و رو به شغل های نامناسب آوردند.

مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال در هفته گذشته بخش بعدی بود.

مصاحبه با چرخابی سرمربی اسبق تیم سپاهان نوین  که پس از فروش امتیاز این تیم رو به کشاورزی آورده پخش شد!

از ۹۰ تا ۹۰ شامل مرور حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد.

مصاحبه با بازیکنان فولاد نوین که پس از فروش امتیاز و سقوط اجباری تیمشان راهی لیگ های پایین تر شده اند پخش شد.

رضاییان مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد روی خط تلفنی آمد و درباره اتفاقی که برای سپاهان نوین افتاد گفت: آن سال ما خریدار بودیم مانند همه خریداران دیگر و تقصیری در سرنوشت بازیکنان سپاهان نوین نداشتیم چون تصمیم گیرنده نبودیم.

 

بخش دوم و پایانی گزارش ایران۹۰ با سفر به لرستان پخش شد.

 

گزارشی از اتفاقات تاسف بار در مسابقه خیبر خرم آباد و آلومینیوم هرمزگان و شکستن سر بازیکن آلومینیوم با پرتاب سنگ پخش شد.

ایرانشاهی مدیرعامل آلومینیوم هرمرگان و خسروی مدیرعامل خیبر خرم آباد روی خط تلفنی آمدند و درباره حواشی پیش آمده و پس از آن ترک زمین توسط آلومینیوم توضیح دادند. نکته جالب در میان صحبت های مدیران دو تیم این بود که خسروی معتقد بود سر بازیکن آلومینیوم آن قدر که در تصویر مشخص بود خون نیامده و پزشک تیم به سر او بتادین زده است!

خلاصه بازی استقلال خوزستان و صبای قم در چارچوب اولین مسابقه هفته ششم لیگ برتر پخش شد.

گل های هفته پنجم لیگ دسته اول  باشگاه های کشور مرور شد.

حواشی مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتسال پخش شد.

صفحه اول روزنامه های ورزشی سه شنبه از روی سایت برنامه بررسی شد

برنامه این هفته نود ساعت ۲:۰۵ بامداد با نمایش آخرین آمار نظرسنجی به پایان رسید. در پایان با شرکت ۱ میلیون و ۵۹۸ هزار نفر علی دایی با ۳۸ درصد آرا عنوان بهترین کاپیتان تیم ملی فوتبال پس از انقلاب را از سوی مخاطبان نود کسب کرد.

 

نظر شما