شناسهٔ خبر: 109594 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: پارس

جزییاتی از آخرین جلسه حزب کارگزاران

کرباسچی استراتژی ما حرکت در چارچوب رهبری القاء شود و چون هیچ اجازه ای به مشارکت و مجاهدین داده نخواهد شد از طرف دیگر حاکمیت می خواهد طرفداران روحانی در انتخابات حضور داشته باشند بایستی یگانه حامیان روحانی در عرصه سیاسی حزب کارگزاران القاء شود.

به گزارش «نماینده»، در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد چگونگی مواجهه روحانی با انتخابات مجلس و همچنین انحصارطلبی برخی نزدیکان رییس جمهور ابراز نگرانی شده است.

یک عضو کمیته اقتصادی حزب کارگزاران سازندگی بخش های از تصمیمات جدید و بحث های صورت گرفته در این گروه نزدیک به هاشمی رفسنجانی را در اختیار «پارس» قرار داد.

در آخرین جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد موارد زیر بحث و بررسی قرار گرفته است:

روحانی بایستی به شدت بخشی از جلسات خود با مسوولین عالی نظام و مسوولین تصمیم گیر در امر انتخابات و موثر بر شورای نگهبان را به مباحث نامزدهای مورد نظر معطوف نماید.

تمامی دستگاههای اجرایی اجرایی و نهادهای که به نوعی در انتخابات ذیل دولت تعریف می شوند بایستی در مورد تایید صلاحیت نامزدهای جریان اصلاحات تلاش جدی به عمل آورند.

روحانی بایستی ترغیب شود تا برای انتخابات آنچنان که علاقمند است با تشکیل یک تیم با عنوان «اعتمادسازی» در جهت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاحات عمل نماید.

هیچ امری در دستگاههای اجرایی اعم از افراد، مسوولین و امکانات نبایستی مانع از پیروزی جریان اصلاحات شود.

مباحثی که در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح شده که چون دولت یازدهم برخاسته از حزبی به نام «اعتدال و توسعه» است، پس سایر گروههای اصلاح طلب باید دنبال روی آن باشند بایستی به شدت رد شود.

هیچ گاه «اعتدال و توسعه» کمترین تاثیری در پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نداشت. آقای روحانی به صورت منفرد در انتخابات ریاست جمهوری آمد و با نقش آفرینی آقایان هاشمی و رییس دولت اصلاحات و هوشمندی اصلاح طلبان و اقدام آقای عارف به پیروزی رسید.

قرار نیست امروز تمام ظرفیت و اقداماتی که اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ و بعد از آن به دست آوردند در پای حزبی به نام «اعتدال و توسعه» بریزیم و آنها بخواهند به نام خود مصادره کنند.

روحانی را باید در موضعی قرار دهیم که اگر «اعتدال و توسعه» جلو بیفتد اصولگرایان بهانه به دستشان می آید که دولت در انتخابات دخالت می کند.

روحانی وظیفه دارد سوءتفاهمی که بین اصلاح طلبان و حاکمیت بوجود آمده را رفع نماید. وی باید بتواند این موضوع را جا بیندازد که اصلاح طلبان در سال ۸۸ در یک بازی ناخواسته قرار گرفتند وگرنه می خواهند در ذیل رهبری و قانون اساسی در حاکمیت حضور داشته باشند. امروز روحانی نسبت به اعتماد سازی میان اصلاح طلبان و مجموعه نظام مسوولیت دارد و بایستی فضا را تلطیف نماید.

اصلاح طلبان با هر سرمایه محدودی که در سال ۹۲ گرد آوردند استراتژی امروزشان بایستی بازگشت به حاکمیت و ایجاد پیوند و بازسازی گذشته است.

استراتژی ما حرکت در چارچوب رهبری القاء شود و چون هیچ اجازه ای به مشارکت و مجاهدین داده نخواهد شد از طرف دیگر حاکمیت می خواهد طرفداران روحانی در انتخابات حضور داشته باشند بایستی یگانه حامیان روحانی در عرصه سیاسی حزب کارگزاران القاء شود.

همچنان بایستی جریان احمدی نژاد را روی بورس و اخبار نگه داریم. بالاخره کسی که رییس دولت بوده و رهبری و اصولگرایان سخاوتمندانه از وی حمایت کرده اند می تواند عنصری باشد که در پیوند با اصولگرایان، ناکارامدی آنها را به افکار عمومی  تلقین نماید.

تعریف اصولگرایان ذیل حاکمیت و رهبری نبایستی به گونه ای باشد که برخی عقبه های عمومی جریان اصلاحات که اکنون نمی توانند در قالب مشارکت و مجاهدین سامان یافته اند از حزب کارگزاران دوری کنند. ما حتی باید ...(یک رسانه) را هم در کنار خود داشته باشیم.

نظر شما