شناسهٔ خبر: 109459 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های یک مراسم ختم:

از گرفتن عکس سلفی با کرباسچی تا دور زدن خبرنگاران

وزیر کشور/2 مراسم ختم برادر وزیر کشور که در مسجد فاطمی برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

«نماینده» - مراسم ختم برادر وزیر کشور که عصر امروز با حضور مسئولان کشوری، فعالان سیاسی و تعدادی از اعضای کابینه در سیاسی ترین مسجد پایتخت(مسجد فاطمی) برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

** در این مراسم،  آیت الله احمد جنتی "دبیر شورای نگهبان"،  علی لاریجانی "رئیس مجلس شورای اسلامی"، محمدباقر نوبخت "رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور"، حسین فریدون "دستیار ارشد رئیس جمهور"، اسحاق جهانگیری، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی محلاتی "معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران"، علی جنتی "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  محمود واعظی "وزیر ارتباطات"، محمد باقر قالیباف، محمود گودرزی"وزیر ورزش و جوانان"، غلامحسین کرباسچی،  محمدحسین مقیمی، حجت‌الاسلام پورمحمدی، سید نظام‌الدین موسوی، حسینعلی امیری، محمد جواد حق‌شناس، محمد جواد ظریف، حجت الاسلام محمود علوی،   علی شمخانی، الهام امین زاده، مسعود نیلی، مجید انصاری، مهدی چمران، سردارحسین دهقان، ابوترابی فرد، قاضی زاده هاشمی، سیدعلی خمینی و آیت‌الله موسوی بجنوردی شرکت کرده بودند.

مراسم ختم

** غلام حسین کرباسچی"دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی" پس از خروج از مسجد با درخواست یکی از شرکت کنندگان در مراسم ختم مبنی بر گرفتن عکس سلفی مواجه شد.

"این شهروند خطاب به کرباسچی گفت: با هم عکس سلفی بگیریم، او نیز به این درخواست پاسخ مثب داد.

** محمد باقر قالیباف شهردار تهران هم پس از خروج از مراسم ختم در حلقه خبرنگاران قرار گرفت و در پاسخ به این پرسش"در انتخابات مجلس با اصولگرایان همکاری می کنید"، گفت: صحبت نمی کنم، شنبه ها صحبت می کنم، اینجا صحبت نمی کنم.

**حضور فرمانداران و استانداران در مراسم ختم برادر وزیر کشور چشمگیر بود.

** الهام امین زاده"معاون رئیس جمهور" ترجیح داد رو در رو به وزیر کشور تسلیت بگوید به همین جهت از قسمت بانوان به سمت سالن مراسم آمد و حضوری به همکار خود در دولت تسلیت گفت.

** مراسم ختم، موقعیتی را برای برخی از شرکت کنندگان فراهم کرد تا از نزدیک با برخی مسئولان صحبت و مطالبات خود را بیان کنند، محمود گودرزی درحال خروج از مسجد بود که با درخواست یکی از شهروندان روبه روشد. این شهروند به وزیر ورزش و جوانان گفت: «من از مسئولان می خواهم دست نوشته ای داشته باشم بنابراین شما هم باید یک خط برایم بنویسید، وزیر نیز یک خط برای او نوشت و سپس خیابان فاطمی را ترک کرد.

** حضور گروه تصویری نهاد ریاست جمهوری در مراسم ترحیم برادر وزیر کشور قابل توجه بود.

**برخی از وزراء و چهره های شاخص وقتی وارد مسجد می شدند به خبرنگاران وعده مصاحبه پس از خروج از مسجد را می دادند اما از درب دیگر مسجد فاطمی، خارج می شدند، این در حالی بود که نمایندگان اصحاب رسانه منتظر خروج آنها بودند.

**محمد علی نجفی، حسن قشقاوی، احمد توکلی، محمود واعظی،  علی شمخانی، علی جنتی، محمد حسین مقیمی، حسینعلی امیری و قاضی سراج، از جمله چهره های شاخصی بودند که در حاشیه مراسم ختم به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

**بازار گفتگوهای ایستاده و خوش و بش صمیمی نیز در حاشیه مراسم داغ بود، "حجت الاسلام شهاب مرادی و حجت الاسلام سید علی خمینی" و "سید رضا اکرمی و مهدی جمران" وقتی با یکدیگر روبه رو شدند مصافحه کردند.

** همچنین رفت و آمد ها جهت شرکت در مراسم ختم برادر وزیر کشور منجر به ایجاد ترافیک در خیابان فاطمی شد.

 

 

 

 

 

نظر شما