شناسهٔ خبر: 109447 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افت تولید خودروهای چینی‌

خودرو43 تولید انواع خودرو در کشورمان در پنج ماهه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸.۷ درصد رشد داشت. در این مدت تولید همه شرکت‌های خودروساز روندی افزایشی داشته اما تولید دو شرکت تولیدکننده خودروهای چینی با کاهش همراه بوده است.

به گزارش «نماینده»، در ۵ ماهه اول امسال، به جز دو شرکت خودروسازی مدیران و خودروسازان راین، تولید بقیه شرکت‌های خودروساز با افزایش همراه بود.

در این مدت تولید خودروسازان راین ۴۳.۷ درصد افت داشت و شرکت خودروسازی مدیران نیز کاهش تولید ۹.۸ درصدی را تجربه کرد.

در ۵ ماهه اول امسال ۴۰۵ هزار و ۶۸۹ دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شد که در مجموع نسبت به ۵ ماهه نخست سال گذشته ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

همچنین میزان تولید سواری در مرداد امسال به ۷۶ هزار و ۶۳۴ دستگاه رسید که نسبت به مرداد سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

طی ۵ ماهه نخست امسال، تعداد ۲۹ هزار و ۵۹۶ دستگاه وانت، ۴ هزار و  ۸۰۱دستگاه کامیون، ۲۷۱ دستگاه اتوبوس و ۲۱۴ دستگاه مینی بوس در کشور تولید شده است.

در مورد تولید این محصولات در مرداد ماه نسبت به مرداد سال گذشته نیز باید به افت ۳۲.۴ درصدی تولید وانت، افزایش ۱۱۲.۵ درصدی تولید مینی بوس و میدل باس، کاهش ۶۹.۱ درصدی تولید اتوبوس و همچنین افت ۴۸.۳ درصدی تولید کامیونت، کامیون و کشنده در کشور اشاره کنیم.

طی ۵ ماهه ابتدایی امسال ۸۹ هزار و ۳۳۴ دستگاه انواع پراید، ۶۳ هزار و ۲۲۹ دستگاه پژو پارس، ۵۰ هزار و ۹۰ دستگاه پژو ۴۰۵،  ۴۷ هزار و ۹۲۲ دستگاه پژو ۲۰۶ و ۳۷هزار و ۲۴۵ دستگاه سمند در کشور تولید شد. همچنین تولید تیبا X۲۰۰ به ۳۵ هزار و ۷۹ دستگاه رسید.

همچنین در این مدت، تولید لیفان و جک به ۲۲ هزار و ۵۰۸ دستگاه، نسیم و صبا به ۱۷ هزار و ۲۲۹ دستگاه، ام‌وی‌ام به ۱۴ هزار و ۴۲۲ دستگاه، دنا به ۹ هزار و ۹۵۶ دستگاه، رانا به ۸ هزار و ۲۵۸ دستگاه، محصولات رنو به ۸ هزار و ۳۶۵ دستگاه، تندر ۹۰ به ۹ هزار و ۳۴۵دستگاه، پارس تندر به ۵ هزار و ۹۸۶ دستگاه، سراتو به ۳ هزار و ۲۶۱ دستگاه و تیبا   X۲۰۰ دوگانه سوز به یک هزار و ۹۶۲ دستگاه رسید.

در ۵ ماه اول امسال، تولید برلیانس به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه، تیبا X۱۰۰ به ۸۷۶ دستگاه و سوزوکی به ۷۱۵ دستگاه رسیده است.

در مرداد ماه سال جاری ۸۴ هزار و ۱۶۱ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که ۷۶ هزار و ۶۳۴ دستگاه از آن به خودروهای سواری اختصاص داشته است.

در مردادماه امسال، ۴۲ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تولید شد که رشد ۸.۴ درصدی را نسبت به مرداد سال قبل نشان می دهد.

میزان تولید ایران خودرو در ۵ ماهه امسال نیز به ۲۳۴ هزار و ۵۸ دستگاه رسید که رشد ۹.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

تولید خودرو توسط سایپا نیز در مردادماه به ۳۲ هزار و ۴۹۷ دستگاه رسید که با رشد ۱۳.۷ درصدی نسبت به مرداد سال گذشته همراه بوده است.

در ۵ ماهه اول امسال نیز ۱۵۸ هزار و ۴۰۴ دستگاه خودرو توسط سایپا تولید شد که رشد ۲.۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

نظر شما