شناسهٔ خبر: 109400 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

قیمت گذاری دستوری گندله عقب گرد در سرمایه گذاری است/ ساختار بخش معدن دارای نقص جدی است

داریوش اسماعیلی43 چهارمین جلسه کارگروه تخصصی بخش معدن با حضور نایب رییس اول و رییس کمیته معدن مجلس، نمایندگان دولت و نمایندگان تشکل های خصوصی در بخش معدن با دستور کار سیاستگذاری برای اکتشاف، بررسی و رفع موانع سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش «نماینده» در ابتدای این جلسه دکتر داریوش اسماعیلی؛ رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر رهبری با اعضای هیات دولت گفت: خوشبختانه مواردی که در این دیدار درخصوص بخش معدن مطرح شد در طول ۳ سال گذشته همواره مورد بحث در مجلس بوده و از آنجمله می توان به  جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد که در قانون موانع رفع تولید در حمایت از تولید داخل مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: پر کردن بخشی ازمنابع مالی دولت از محل درآمد معدن و صنایع معدنی به جای نفت، حمایت از بخش خصوصی و ادغام دو وزارت صنایع و معادن با بازرگانی و دستیابی به کمتر از ۱۵ درصد از ذخایر معدنی کشور ازجمله بیانات معظم له بود.

دکتر اسماعیلی با بیان این مطلب که از مدت ها پیش تشکیل وزارت معدن و صنایع معدنی مورد بحث و تبادل نظر بوده است گفت: معاون اول رییس جمهور نیز با کلیات این موضوع موافق بودند هرچند در جزییات و پاره ای موارد اختلاف نظراتی وجود دارد.

رییس کمیته معدن مجلس افزود: بعد از رسیدن به نتایج مشخص در سری جلسات کارگروه تخصصی معدن از دکتر جهانگیری و نوبخت نیز دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم مطالب ارایه شده را اجرایی کنیم.

در پایان جلسه حجت الاسلام ابوترابی؛ نایب رییس اول مجلس جمع بندی نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه را انجام داد و گفت: جلسه کارگروه تخصصی معدن دارای ترکیب مناسبی از صاحب نظران و متخصصان بخش معدن و صنایع معدنی است و انتظار می رود خروجی مناسبی از این جلسات با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه خواهیم داشت.

وی افزود: در تدوین بودجه سالانه نیز نظرات کارشناسی جمع حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت را نیز کمک خواهد کرد همچنین درخصوص تغییر ساختار وزارت مذکور جلسه ای را با وزیر داشته باشید.

گفتنی است جلسات کارگروه تخصصی بخش معدن هر دو هفته یکبار در اتاق هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ریاست حجت الاسلام ابوترابی برگزار می شود

نظر شما