شناسهٔ خبر: 109393 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نجات کشور در تمکین از زورگویان بین المللی نیست

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نجات کشور در تمکین از زورگویان بین المللی نیست؛ بلکه شأن ملت ایران در اتکای به قدرت لایزال الهی و همچنین توانایی ها و ظرفیت های داخلی خودش می باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مقتضیات زندگی در جهان معاصر تصریح کرد: ما در عصر حاضر با توجه به توسعه ارتباطات بین ملت ها و دولت ها؛ قاعدتاً ارتباطاتی با مجموعه کشورهای جهان به استثنای رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهیم داشت. ولیکن اگر این ارتباطات بخواهد به استقلال ما خدشه وارد کند-حتی اگر بتواند یک پیشرفت مقطعی و زودگذر هم برای ما فراهم کند- جزء ارتباطات مضر به حساب خواهد آمد.

حبیبی با بیان اینکه ما باید با حفظ مبانی و اصول انقلاب اسلامی ارتباطات انتخاب شده ای با دولتها و ملتهای مختلف داشته باشیم، افزود: ولی اگر همین ارتباط هم بخواهد به استقلال ما خدشه ای وارد کند، طبیعتاً حفظ استقلال به داشتن یک منفعت مقطعی بسیار ارجح خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در دنیای کنونی یکی از اهرمهای فشار به ملتها و دولتهای مستقل، اهرم فشار اقتصادی است؛ خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما برای نجات از تهدیدهای همیشگی کشورهای استکباری چاره ای جز بی نیاز کردن کشور در تمامی زمینه ها از جمله در بعد اقتصادی نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ابداع مسئله اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدهای مکرر ایشان بر این مسئله، راه چاره ای برای جلوگیری از در پیش گرفتن رویکردهای سوئی است که دشمنان جمهوری اسلامی هم به آن امید بسته اند. وی افزود: به نظرم ما همه ی موقعیت ها و امکانات لازم برای برخورداری از یک اقتصاد مستقل و مقاومتی را در داخل کشور در اختیار داریم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جریانات فضای سیاسی کنونی کشور اظهار داشت: یکی از اشتباهاتی که برخی از دولتمردان -به خصوص در طول مذاکرات اخیر- طی مصاحبه هایشان مرتکب می شدند این بود که به گونه ای حرف می زدند که احساس می شد حل همه مشکلات اقتصادی کشور موکول به رفع تحریم هاست!

حبیبی افزود: تا آنجایی که بنده از نظر کارشناسان اقتصادی مطلع هستم؛ اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور در شرایط اوج خود، بیشتر از ۲۵ درصد نبوده است. اقتصاد کشور بیش از آنکه به رفع تحریم نیازمند باشد؛ نیازمند تغییر ساختار، واگذاری کار به مردم، نجات کشور از اقتصاد دولتی و حرکت به سوی اقتصاد مردمی، نگاه صادراتی به تولید و حمایت از تولید در تمامی حوزه ها است.

دبیر کل موتلفه با اشاره به مقتضیات کنونی اقتصاد کشور تصریح کرد: اگر ما بتوانیم این اهداف را در متن اقتصاد کشور عملیاتی کنیم، اتکای ما به کشورهای خارجی به حداقل خواهد رسید. ملت ما نشان داده اند اگر بین انتخاب راه درست-که استقلال کامل در برابر زورگویان است- و برخورداری از برخی از امکانات اقتصادی زودگذر قرار بگیرند، استقلال را انتخاب خواهند کرد و از تحمل شدائد در طول این مسیر هیچ ابایی نخواهند داشت.

وی با اشاره به برخی موضعگیری های غلط مسئولین اجرایی در زمینه اقتصاد افزود: معتقدم آن دسته از دولتمردانی هم که بهبود وضعیت اقتصادی کشور را در رفع تحریم ها تلقی کرده اند؛ باید در این دیدگاه نادرست خود تجدیدنظر کنند و بدانند که ما با تکیه بر قدرت لایزال الهی، مقاومت بی نظیر مردم در برابر فشارهای زورگویان و تغییر و اصلاح ساختارهای اقتصادی می توانیم حتی در اوج تحریم ها نیز کشور را در امور اقتصادی و غیر اقتصادی اداره کنیم.

حبیبی در پایان تصریح کرد: نجات کشور در تمکین از زورگویان بین المللی نیست؛ بلکه شأن ملت ایران در اتکای به قدرت لایزال الهی و  همچنین توانایی ها و ظرفیت های داخلی خودش می باشد.

نظر شما