شناسهٔ خبر: 109378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری:

سعودی‌ها به جای برنامه‌ریزی برای قتل و عام مردم یمن «امنیت» و «سلامت» حجاج را تامین کنند

قاسم جعفری43 نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات سعودی روز و شب برای به خاک و خون کشیدن مردم یمن برنامه‌ریزی می‌کنند اما در بحث حفاظت و تأمین امنیت حجاج ضعیف هستند.

به گزارش «نماینده» قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه روز گذشته در مکه مکرمه گفت:‌ همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اداره حرمین شریفین باید توسط بین‌الملل اسلامی انجام شود.

وی ادامه داد: در حالیکه مقامات سعودی در حریم امن الهی باید بهترین استقبال و پذیرایی را از حجاج داشته باشند ما هر ساله شاهد بروز حادثه برای حجاج هستیم. یک سال چادرها آتش می‌گیرد و عده‌ای قربانی می‌شوند یک سال حجاج را از بالای پل به پائین پرتاب می‌کنند و ...

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقامات سعودی مدیریت کافی و لازم را برای پرده‌داری خانه کعبه ندارند؛ چطور است که ۲۰ میلیون زائر کربلا در اربعین اگر حامیان وهابی‌ها و تروریست‌ها زوار را به خاک و خون نکشند هیچ حادثه‌ای برای آنها اتفاق نمی‌افتد و نمونه‌های مشابه این تجمع در مشهد و ... نیز در ایام مختلف برگزار می‌شود اما یک تا دو میلیون حاجی در مکه هرساله با اتفاقات این چنینی مواجه می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: این حوادث این مسئله را تقویت می‌کند اداره حرمین شریفین باید به دست بین‌الملل اسلامی سپرده شود و درخواست ما از جهان اسلام این است که این مسئله را جدی بگیرند.

وی در پایان گفت: چگونه است که مقامات سعودی روز و شب فرصت دارند که برای به خاک و خون کشیدن مردم یمن برنامه‌ریزی کنند اما در بحث حفاظت و تأمین امنیت حجاج اینگونه ضعیف عمل می‌کنند.

نظر شما