شناسهٔ خبر: 109351 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بازرسان آژانس سه شنبه به تهران می آیند؛ بازدید از مراکز نظامی در دستور کار نیست

معاون سازمان انرژی اتمی و عضو کارگروه داخلی برجام از سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز سه شنبه به تهران خبر داد و گفت: در این دور از مذاکره با سازمان انرژی اتمی بازدید از مراکز نظامی در دستور کار بازرسان آژانس نیست.

به گزارش«نماینده»، علی اصغر زارعان روز شنبه در گفتگویی از سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز سه شنبه به تهران خبر داد و گفت: در این دور از مذاکره با سازمان انرژی اتمی بازدید از مراکز نظامی در دستور کار بازرسان آژانس نیست

زارعان افزود: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه 24 شهریور طبق روال معمول به ایران سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این سفر برنامه هایی جهت بحث و مذاکره داریم اما در این دور از مذاکرات اقدام یا دستوری مبنی بر بازدید از مراکز نظامی نیست.

معاون رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این سفر در راستای برنامه جامع اقدام مشترک است که طبق روال گذشته انجام می شود و جلسات و مذاکراتی را جهت هماهنگی بیشتر و اقدامات عملیاتی در آینده، خواهیم داشت.

زارعان همچنین درخصوص همکاری های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی و توافق نامه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه جهت احداث دو واحد نیروگاه هزار و 50 مگاواتی که جمعا دو هزار و 100 مگاوات می شود واحد اول این نیروگاه اقدامات اولیه شروع شده و اواخر سال یا اوایل سال آینده اقدامات عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

نظر شما