شناسهٔ خبر: 109334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دخالت نظامی روسیه،‌ مانعی برای پایان دادن به حکومت بشار اسد است

اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که دخالت نظامی روسیه می‌تواند مانعی برای دستیابی به یک راهکار سیاسی با هدف پایان دادن به حکومت بشار اسد باشد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: گسترش دخالت نظامی روسیه در سوریه نشان می‌دهد بشار اسد رئیس جمهور سوریه نگران است و برای دریافت کمک به مشاوران نظامی روسی روی آورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده می خواهد با روسیه تعامل داشته باشد چرا که دخالت نظامی روسیه می تواند مانعی برای دستیابی به یک راهکار سیاسی با هدف پایان دادن به حکومت بشار اسد باشد.

اوباما در نشستی با حضور نظامیان آمریکایی در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر گفت: آمریکا به روسیه خواهد گفت که حمایت از بشار اسد محکوم به شکست خواهد بود.

اظهارات اوباما در شرایطی است که مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر ادعاهایی را در خصوص حضور نیروهای نظامی روسی در خاک سوریه مطرح کرده اند.

دو مقام آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که ایالات متحده بر این باور است که حدود ۲۰۰ تفنگدار دریایی روسیه در یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر لاذقیه سوریه حضور دارند.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که تعداد نیروهای روسی طی روزهای اخیر افزایش یافته است. یکی از این مقامات تخمین زد که اغلب نیروهای روسی در حال آماده‌سازی این پایگاه هوایی برای استفاده‌های آتی هستند.

نظر شما