شناسهٔ خبر: 109325 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نامه

روایت دیپلمات برجسته آمریکایی از آموختن تاریخ اسلام در مذاکرات هسته‌ای با جلیلی

سعید جلیلی ما در مذاکرات، در بسیاری از ساعاتی که به سخنرانی های اقای جلیلی گوش می دادیم، بسیار در مورد تاریخ ایران یاد گرفتیم.

به گزارش «نماینده»، این روزها سعید جلیلی در کمیسیون برجام از موفقیت‌های دیپلماسی خود در زمان مدیریت پرونده هسته‌ای در دولت احمدی نژاد سخن به میان می‌آورد. او در کمیسیون برجام از توافق با غربی‌ها می‌گوید و بر این باور است که او در آستانه توافق پیش رفته بود تا اینکه روحانی به قدرت رسید و مسیر پرونده هسته‌ای ایران تغییر پیدا کرد.

سعید جلیلی در حالی این سخنان را مطرح و از توافق خود با غرب سخن می‌گوید که «رابرت جی اینهورن» مذاکره کننده ارشد آمریکا در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از پیشرفت‌های کم مذاکرات در زمان جلیلی یاد می‌کند. او در گفت‌وگویی که در ماه‌های گذشته منتشر شد از تفاوت مذاکره با جلیلی و ظریف می‌گوید:

«ما در بسیاری از ساعاتی که به سخنرانی های اقای جلیلی گوش می دادیم، بسیار در مورد تاریخ ایران و گله های ایران یاد گرفتیم. متاسفانه پیشرفت های کمی در مذاکرات آن دوره ایجاد شد. از تابستان سال ۲۰۱۳، مذاکرات به شکلی بسیار جدی تر و حرفه ای تر ادامه پیدا کرده و زمان بسیار کمی روی ایراد نطق صرف شده و اکثر زمان بر روی نشست های کاری حرفه ای و غیررسمی صرف شده است.»

نظر شما