شناسهٔ خبر: 109072 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حسن‌پور:

مجلس موضوع برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه را بررسی می‌کند

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی موضوع برداشت غیرقانونی دولت از منابع صندوق توسعه ملی در اولین جلسه این کمیسیون بعد از تعطیلات تابستانی خبر داد.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل صندوق توسعه ملی مبنی بر برداشت غیرقانونی دولت از منابع این صندوق، اظهار داشت: با توجه به شناختی که بنده از آقای صفدر حسینی مدیرعامل صندوق توسعه ملی دارم باید بگویم آقای حسینی بیشترین تلاش را در جهت حفظ منافع مردم در این صندوق به کار گرفته است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی باید به مسیر اصلی خودش بازگردد و سرمایه این صندوق طبق قانون در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، برداشت از منابع صندوق توسعه ملی باید برای همه دولت‌ها ممنوع باشد، در حوزه نقل و انتقالات صندوق توسعه ملی فقط باید برابر قانون عمل شود.

حسن‌پور با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند حمایت جدی از سرمایه مردم در صندوق توسعه ملی هستیم، تصریح کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهم که مجلس با چشمانی بصیر همه نقل و انتقالات پول در صندوق توسعه ملی را رصد می‌کند.

وی گفت: اخیراً اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشست مشترکی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صندوق توسعه ملی داشتند که در آنجا آقای صفدر حسینی با صراحت اعلام کرد که ما متوجه دغدغه‌های مجلس هستیم و امیدواریم دوستان عزیزی که اظهارنظر می‌کنند شرایط کشور را در نظر بگیرند و سخنانشان بر اساس مستندات قابل دسترسی برای همه باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا این لحظه نه از سوی وزیر اقتصاد و نه مدیرعامل صندوق توسعه ملی سندی در رابطه با برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه به دست مجلس نرسیده است، قطعاً کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اولین جلسه کاری خود بعد از تعطیلات تابستانی مجلس، موضوع برداشت غیرقانونی دولت از منابع صندوق توسعه ملی را مورد رسیدگی قرار خواهد داد و مستندات لازم را در این زمینه از مسئولان صندوق توسعه ملی و همچنین دولت اخذ خواهیم کرد.

نظر شما