شناسهٔ خبر: 108771 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی طوفان به شبکه برق سراسری

طوفان تهران معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر گفت: : در هر یک از حوادث طبیعی به طور متوسط شبکه برق سراسری ۳ تا ۴ میلیارد تومان خسارت دیده که مجموع آن از ابتدای سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا خوش خلق معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر گفت:شبکه برق سراسری با گستردگی ۷۰۰ هزار کیلومتر در کل کشور تحت تاثیر حوادث طبیعی همچون طوفان و سیل موجب آسیب دیدگی می شود.

وی در ادامه به طوفان‌های روزهای گذشته اشاره و بیان داشت: در هر یک از حوادث طبیعی به طور متوسط شبکه برق سراسری ۳ تا ۴ میلیارد تومان خسارت دیده که مجموع آن از ابتدای سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد.

خوش خلق در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در برخی مناطق شاهد آسیب‌های غیر طبیعی و به سرقت رفتن تجهزات هستیم که این رفتار شایسته برخورد با سرمایه ملی نیست.

معاون هماهنگی امور توزیع شرکت توانیر بیان داشت:این تجهیزات متعلق به خود مردم هستند و با اعتماد به مردم در اختیار آنها قرار گرفته، از همین رو از آنها تقاضا کردیم  که خود مراقب این تجهیزات باشند تا از آسیب رسیدن به شبکه جلوگیری به عمل آید.

خوش خلق افزود: میزان سودی که سارق به دست آوره در مقابل خسارتی که به شبکه وارد میشود ناچیز است و متاسفانه در برخی اوقات، سارق برای کسب سود ناچیز جان خود را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چندین سال گذشته با تمهیداتی اندیشیده شده و آموزش‌های فراگیر و همکاری‌های نیروی انتظامی میزان سرقت و آسیب رساندن به تجهزات کاهش داشته و در برخی از مناطق این کاهش به ۵۰ الی ۶۰ درصد رسیده است که امیدواریم این رقم روزی به صفر برسد.

نظر شما