شناسهٔ خبر: 108741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ورود به محتوای برجام در جلسه امروز / شمخانی و صالحی میهمانان فردا

سیدحسین نقوی حسینی431 سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای فردا از رئیس سازمان انرژی اتمی و دبیر شورای عالی امنیت ملی برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کرده‌ایم.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به آغاز هفتمین جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام به ریاست آقای زاکانی گفت:‌ در جلسه امروز سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امینت ملی،‌ علی باقری معاون وی و فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.

وی اضافه کرد:‌ مباحث مورد بررسی در جلسه امروز ورود به محتوای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از دیدگاه تیم مذاکره کننده قبلی بود.

نقوی حسینی در تشریح موضوعات مطرح در جلسه این کمیسیون تصریح کرد: آقای جلیلی در ابتدای جلسه با بحثی تحت عنوان داشته های پرونده هسته ای در زمان تحویل پرونده هسته ای از تیم مذاکره کننده قبلی به تیم مذاکره کننده فعلی، مواردی را بیان کرد.

وی افزود: ‌آقای جلیلی داشته‌های تیم مذاکره‌کننده قبلی را در سه بخش داشته های راهبردی،‌ هسته ای و سیاسی برشمرد که در خصوص داشته‌ها و دستاوردهای هر کدام توضیحاتی ارائه کرد.

نقوی حسینی ورود به مباحث حقوقی برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را موضوع بعدی مورد بحث در کمیسیون خواند و گفت: آقای جلیلی در خصوص مباحث بازرسی ها و نظارت و همچنین محدودیت هایی که در این زمینه دولت ایران در برجام پذیرفته است توضیحاتی داد و سپس وارد بحث پروژه ها در سایت های هسته ای و محدودیت های شامل آن در برجام شد.

وی افزود: رئیس تیم مذاکره کننده قبلی به موضوع محدودیت هایی که کمیسیون مشترک مطابق برجام و قطعنامه به ما تحمیل کرده است اشاره کرد و بعد از آن به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در خصوص مهم ترین موضوع مطرح در جلسه صبح امروز این کمیسیون اظهار داشت: آقای جلیلی از پذیرفته شدن حق هسته ای و غنی سازی گفت و تصریح کرد که ما در نقطه اوج قدرت بودیم و آنها در نهایت ضعف بودند لذا به همین جهت طرف غربی و امریکا پذیرفت که مذاکرات را ادامه دهد و در نهایت به حصول برجام رسید.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد:‌ کمیسیون ویژه بررسی برجام روز چهارشنبه هر هفته را برای بازدید در نظر گرفته است لذا در این راستا چهارشنبه هفته جاری اعضای کمیسیون برجام از تأسیسات هسته ای آب سنگین اراک بازدید خواهند کرد.

نظر شما