شناسهٔ خبر: 108654 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه احمدی نژاد برای ریاست جمهوری است نه انتخابات مجلس

لطف الله فروزنده/431 معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس، اظهار داشت: اگر لازم باشد احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند نه مجلس.

به گزارش «نماینده»، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در همایش ستیز با استکبار که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره راهبردهای اصولی را برای همه مسئولان به ویژه قوه مجریه تشریح و تبیین می‌کنند، گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید این راهبردها اجرایی نمی‌شوند. رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که باید با نگاهی کلان و جامع به مسائل جهانی و منطقه‌ای نگاه کنیم و همین امر باعث می‌شود که جایگاه خود را به درستی بازیابی کنیم.

فروزنده ادامه داد: گفتمان جمهوری اسلامی ایران همواره یک گفتمان حاکم بر منطق است. انواع گفتمان‌های جمهوری اسلامی ایران امروز حرف اول را در خاورمیانه می‌زند که دشمن نیز به این خاطر ناراحت و در پی نفوذ به کشورمان است تا گفتمان انقلاب اسلامی را استحاله کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع خبرگان، افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا اعلام کردند که تمام برجام برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود، مردم هم امروز به لغو شدن تحریم‌ها و بهتر شدن وضعیت معیشتی خود که همان وعده دولتی‌ها بود اشاره می‌کنند و انتظار دارند که این مهم اتفاق بیفتد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز بحث رونق، ثبات قیمت‌ها، اشتغال و مسائل معیشتی و اقتصادی دغدغه مردم است که ما برای حل آن‌ها نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم و باید از ظرفیت‌های خود همچون نیروی انسانی استفاده کنیم.

فروزنده تاکید کرد: امروز دچار فساد در سیستم بانکی هستیم از طرفی ۲۴ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور را داریم. حال چه کسی وظیفه مبارزه با آنها را دارد و چه کسی باید جلوی آنها را بگیرد؟

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: گفتمانی خوب است که براساس ارزش‌های انقلاب و مطالبات مردمی باشد و بتواند با فراگیر بودنش همه را تحت تاثیر قرار داده و  بتواند ناظر بر مسائل روز باشد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: زبان و گفتمان رهبر معظم انقلاب یک گفتمان منطقی است این گفتمان با تبیین منطقی و دوری از زیاده‌روی در گفتار حاصل می‌شود.

فروزنده اضافه کرد: گفتمانی که مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند مشروعیت دارد از این جهت معتقدیم گفتمان انقلابی همان است که ایشان به آن می‌پردازد.

وی افزود: گفتمان باید پاسخگوی دغدغه‌های مردم و پرسش‌های جاری در جامعه باشد و از سوی دیگر واقعیات و مطالبات موجود را بیان کند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: گفتمان‌سازی در یک جامعه نیازمند یک برنامه‌ریزی فعال و همه جانبه است که برای این منظور باید دشمن استراتژی و راهبردهای آن و عوامل نفوذی آن را شناخت و براساس آن اقدام کرد.

فروزنده در ادامه پیرامون موضوع فتنه ۸۸ افزود: در فتنه ۸۸ کسانی مانند کروبی از مسیر منحرف شدند و امروز هم برخی دیگر از مسیر منحرف شده‌اند که البته خودشان ضرر می‌کنند زیرا انقلاب مسیر خود را می‌رود و همواره در جریان است.

وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری همواره موضوع استکبارستیزی را تبیین می‌کنند، گفت: زمانی که رفتار آمریکایی‌ها را می‌بینیم متوجه می‌شویم که آنها تنها به منافع خود در جهان هستند. آمریکا روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت در جریان درگیری‌های داخلی عراق به نفع خود استخراج می‌کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکا از طرفی هم همواره تلاش می‌کند تا انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد اما امروز می‌بینیم که ناچارا انقلاب ما را پذیرفته است اما با القاب و الفاظی همچون ضد حقوق بشر علیه کشورمان اقدام می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: پس از پایان مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد تغییر الفاظ و اهانت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران بودیم. آمریکایی‌ها قرار بود پس از توافق دارایی‌های بلوکه شده ما را آزاد کنند و تحریم‌ها را بردارند اما این کار را نکردند ولی باز برخی از افراد می‌گویند باید کدخدا را قبول کنیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها با وجود اینکه هنوز اتفاقی نسبت به تصویب برجام نیفتاده است اعلام می‌کنند که می‌خواهیم با ایران درباره سوریه وارد مذاکره شویم. باز هم برخی افراد در داخل می‌گویند باید با کدخدا تساهل و تسامح داشته باشیم و مهم نیست چه هنجارشکنی‌هایی در جامعه رخ دهد اما ما باید به مردم بگوئیم که نتیجه هنجارشکنی اعتیاد، اختلاف در خانواده و فساد خواهد بود تا برچسب افراطی را به ما نزنند.

فروزنده در ادامه پیرامون مسائل فرهنگی در دولت، تصریح کرد: متاسفانه در دولت فعلی ۷۰ درصد فیلم‌هایی که ساخته می‌شود عشق های مثلثی است و اغلب رمان‌هایی که منتشر می‌شوند به ترویج فساد در جامعه می‌انجامد و وقتی از آنها مطالبه‌گری می‌کنیم، می‌گویند شما اخلاق بسته‌ای دارید.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی‌ها در کشور مسائل داخلی را با موضوعات سیاست خارجی گره می‌زنند این افراد در واقع می‌خواهند جامعه را دو قطبی کنند و بگویند تمامی مشکلات به تحریم‌ها مرتبط است.

فروزنده افزود: در دولت نهم کارهایی همچون مسکن مهر و پیروی مردم از نظام، نخبه گرایی و دیگر اقدامات مفید و سازنده صورت گرفت که می‌توان گفت این اقدامات چهار برابر اقدامات دولت فعلی است.

وی تاکید کرد: عزت و پیشرفت سناریوی دشمن را از بین می‌برد چرا که استکبار به دنبال تحمیل اراده و محدود کردن عزت و پیشرفت کشورمان است این در حالی است که عزت و پیشرفت باز تولیدی از گفتمان انقلابی است از این رو باید اقتصاد مقاومتی را به جای اقتصاد وابسته به غرب به کار بریم.

این استاد دانشگاه در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسئولان به جای آنکه مشکل انحصاری بودن ایران خودرو را حل کنند به سراغ شرکت‌های خودروساز خارجی می‌روند این در حالی است که ایران در صنعت خودروسازی به خودکفایی دست یافته است و وظیفه ما این است که این انحصار را بشکنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به حفظ عدالت و ارزش‌ها زنده است، گفت: باید پیشرفت درون‌زا به جای توسعه وابسته در دستور کار قرار گیرد باید به سمتی حرکت کنیم که ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران حفظ شود اگر قرار باشد با استکبار جهانی نجنگیم به قرآن عمل نکرده‌ایم.

فروزنده ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند چرا به فلسطین و سوریه پول می‌دهید؟ اگر آنها نجنگند و اگر ما به آنها کمک نکنیم داعش در پشت مرزهای ایران علیه کشورمان وارد جنگ می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: ما به کرامت انسانی معتقدیم. در دولت نهم و دهم اکثر مدیران جوان بودند و این مدیریت غوغا کرده بود  این در حالی است که دولت یازدهم حتی جوان‌های هم طیف خودش را به دسته‌های کشوری راه نداد این دولت چرا نمی‌تواند انتقادپذیر باشد؟

وی افزود: باید به عقلانیت انقلابی بها دهیم. باید گفتمان مقام معظم رهبری را به صورت منظم تنظیم کنیم و با برپا کردن مناظره‌هایی در دانشگاه‌ها به درک مشترکی از این گفتمان برسیم و با اجماع نخبگانی آن گفتمان را به مردم منتقل و پس از آن از دولت مطالبه گری کنیم.

فروزنده با اشاره به دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید گفتمان عزت و پیشرفت و وحدت را در دستور کار خود قرار دهیم اصولگرایان سه آیات عظام که مرجعیت ما را برعهده گرفتند برای بروز اختلاف میان اصولگرایان با نخبگان به کار گرفتند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی را افزایش دهیم، تصریح کرد: باید جریان فرصت طلب آمریکا را رسوا کنیم و به جای اینکه آقایان به دنبال کار سیاسی پراکنی باشند به اقدامات سازنده در کشور روی آورند.

وی در خصوص حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس، اظهار داشت: اگر لازم باشد احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند نه مجلس.

فروزنده ادامه داد: باید فضا را برای اصولگرایان با شمردن فعالیت‌های صورت گرفته همچون مسکن مهر، مهر ماندگار و هدفمندی یارانه در گفتمان و عملکردمان اقدام کنیم.

وی گفت: ماهیت جبهه یکتا نیز به همین دلیل صورت گرفت که شیوه مدیریتی که تک به تک داشتیم را یادآوری کنیم که اگر جریان اصولگرا این مسائل را به جامعه اعلام کند قطعا فضا به نفع این طیف تغییر خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: باید دانشجویان درک خوبی از فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند و زمانی که به این درک رسیدند شروع به تسری دادن از طریق مناظره و گفتگو کنند و فضای دانشگاه ها را در دست بگیرند چرا که هیچ دانشجویی با تولید علم مخالف نیست.

وی ادامه داد: اصولگرایان باید نسبت به جریانات مخالف از استراتژی تهاجمی بهره ببرند دولت یازدهم دو سال ملت را علاف کرده تا جایی که مقام معظم رهبری می گوید اگر قرار است تحریم ها کنار گذاشته نشود مذاکرات برای چه انجام می شود.

فروزنده گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد این افراد نه تنها قهرمان ملی نمی‌شوند بلکه در نگاه مردم منفور نیز تلقی خواهند شد چرا که مردم امروز منتظرند ببینند کی وعده های دولت یازدهم درباره لغو تحریم ها و بهتر شدن وضعیت مادی شان تحقق می یابد.  

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نوآوری در انتخابات یک اصل برای اصولگرایان تلقی می‌شود؛ دو سوم نماینده‌های فعلی مجلس چه اصولگرا و چه دوی خردادی رای نمی‌آورند از این رو باید نوآوری کنیم و جوان‌های تحصیلکرده‌ای را در انتخابات آتی معرفی کنیم چرا که جز این راهی وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای اصولگرایان در انتخابات مجلس، گفت: جریان دوم خرداد در قالب طرحی می خواهد که از اردوگاه اصولگرایان یک تعدادی را به نفع خود ببرد تا بتواند شعارهایش را محقق کند از این رو بر روی لاریجانی کار کرده‌اند و این گونه القا کرده‌اند که در انتخابات آتی طرفداران دولت رای می‌آورند این در حالی است که رئیس مجلس تا امروز حاضر به وحدت با اصلاح طلبان نشده است.

وی افزود: من از دیروز که موضع وی را راجع به بحث هسته‌ای دیدم بر روی نظرم مصمم‌تر شده‌ام از این رو اگر لاریجانی و باهنر خود را یک اصولگرا می‌دانند با اصولگرایی وحدت کنند.

نظر شما